Sv: Hyttestørrelse og restriksjoner
Jeg klarer ikke helt å se noe misunnelsesargument i Miss Norways innlegg? Bare at det finnes individuelle forskjeller, også på behov for hyttestørrelse. For eksempel familiestørrelse, at folk bygger hytter til bruk av storfamilien, etc.
Jeg hørte at Høyre hadde kalt forslaget et utslag av misunnelse, og DET syns jeg er tåpelig. Forslaget har sine poenger det, altså.
Men hvilke andre ting skal man rasjonere på da, mon tro? Det vil være MINST like effektivt å rasjonere flyreiser! Maks en utenlandsreise per år per familie, for eksempel? Triplede avgifter på forretningsreiser. DET ville gitt utslag på CO2-utslippene, det! (Ble du skremt nå, Toffen? )
Tross alt er gjennomsnittsstørrelsen på hytter under 90 kvadrat. De virkelige palassene er prangende og synlige, men faktisk få. Forslaget vil sånn sett ha svært liten miljøeffekt.
Andre forslag kan være restriksjoner på for eksempel oppvarmede oppkjørsler, krav om bruk av jordvarme eller lignende, andre enøk-krav.