Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

150 cm, tryggest med bare belte?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-12, 08:07   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Jeg er sjokkert over at du har snudd henne!
Jeg vil tro det må være mest behaglig å komme så høyt at man ikke får beltet i halsen? Jeg fant dette på sidene til Trygg trafikk:

Sitat:

Anbefaler Trygg Trafikk at barn mellom 135 og 150 cm sikres med spesielt utstyr?
Ja, så lenge barnet ikke er veier mer enn vektgrensen på utstyret på 36 kilo, og heller ikke er så langt at hodet kommer over kanten på stolen, gir det bedre sikkerhet å være sikret med beltestol eller bilpute.

Så dette er nok et vanskelig grenseland å ha helt tydlige retningslinjer på.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:18   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Dette tenkte jeg også på i går og også etter å ha lest om den skolebussturen herinne..

Storebror er straks 10.5år, han er nok 145 høy og veier rundt 40kg, sikkert noe mer..
Vi kuttet ut pute for to år siden.
Han får sitte foran når vi kjører i området hjemme, på småveier som til og fra trening/butikken.
Men når vi skal på motorveien så må han sitte bak. Det er ikke noe tema, han vet det.
Synes det er greit å ha de bak. Lillebror er mer opptatt av sånt og hater allerede bilstolen sin. Og lar jeg storebror sitte foran bestandig så får vi maaange år med krangling om dette, kjenner jeg.

Når er det greit at barna sitter foran?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.