Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vurderer Montessori-skole for sønnen min

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 15:18   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Matematikkundervisningen derimot.

Er dette basert på Snuppa sin undervisning nå? Er det helt kjørt og ingen som helst mulighet for tilrettelegging for en som er veldig langt foran? Antar dere har sjekket dette altså, men.. Jeg skjønner i så fall at dette er veldig frustrerende.

Gammel 25-06-12, 15:25   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Er dette basert på Snuppa sin undervisning nå? Er det helt kjørt og ingen som helst mulighet for tilrettelegging for en som er veldig langt foran? Antar dere har sjekket dette altså, men.. Jeg skjønner i så fall at dette er veldig frustrerende.

Dette er basert på vår erfaring med Snuppa nå. Vi har etterlyst det, men læreren hennes mener at det ikke er behov for tilrettelegging av matematikkundervisningen i 1. klasse siden alle må få inn de generelle teknikkene. Jeg er enig i at dette er viktig, men det finnes jo faktisk unger i 1. klasse som har dette inne når de begynner. Knerten er flinkere i matte en snuppa og snuppa er av de aller flinkeste i sin klasse.

De får ny lærer i 2. klasse og vi håper at hun ikke har helt samme syn på saken.

Det underlige er at skolen er flink på tilrettelegging i norsk, og uten at jeg tror det koster skolen så altfor mange ressurser. Hvorfor skal dette være helt umulig å overføre til matematikk?

Emneord
montesorri, pedagogikk, skole, utdanning

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.