Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-12, 02:29   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?

Disen skal visst være veldig fint, men vi har ordnet alternativ for festlokale, dersom det er den løsningen vi ender opp med. Det er ganske rimelig til å være selskapslokale i det området, så den er forsåvidt grei. Det er alternativer til måter å markere dagen på vi er ute etter, det vil si noe annet enn middag + tradisjonell fest.

Villa Malla ser jo kjempefint ut! Hvordan fungerer det, til dere som har vært der? Jeg skjønner at man kan reservere bord for mat der, men kan man bare henge rundt der resten av kvelden? Hm. Det er litt langt unna, men det går jo båt fra Oslo.

Tusen takk for alle forslag, jeg sjekker alt!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 09:23   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke du skal avskrive kurv-ideen helt enda. Hvis jeg var bedt i et bryllup med invitasjon som ba om mat i stedet for gaver, så hadde jeg sikkert kjøpt en gave, men ikke like dyr. Da ville gaven ha vært en 'oppmerksomhet' og ikke en stor gave til 1000 kroner pluss.

Gammel 30-06-12, 19:41   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det er litt langt unna, men det går jo båt fra Oslo.

...og som sagt, det koster faktisk ikke _så_ mye å leie enn buss heller.
Jeg har aldri vært på Villa Malla - har tenkt meg i sommer. Men det er lunsj- eller middagsbuffet så vidt jeg skjønner, innendørs eller utendørs, og bryllup kan arrangeres der også

Kunne dere tatt med dere hele festlaget og klatret i nye holmenkollen klatrepark?
Fått leid en båt med omvisning i oslofjorden - evt. som kunne kjørt dere til (og fra) Villa Malla?
Sjekket med av disse villmarkshappeningsgreiene - der kan man jo bli hundevogn/hestekjerret/ri til skogs og ha lavvo og grill og "festlige aktiviteter" og slikt. Dratt på en strand og spist reker og drukket hvitvin - kanskje et sted hvor det også var mulig å være innendørs,

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 23:08   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Villa Malla ser jo kjempefint ut! Hvordan fungerer det, til dere som har vært der? Jeg skjønner at man kan reservere bord for mat der, men kan man bare henge rundt der resten av kvelden? Hm. Det er litt langt unna, men det går jo båt fra Oslo.

Jeg sjekket helt uformelt ut Villa Malla (eller pappa gjorde det) før jeg i det hele tatt var forlovet. Det er ikke veldig stort, så du må nok leie stedet dersom du skal ha såpass med gjester. Eventuelt kan man leie bare utendørs. Det er telt. De skulle ha ca 1000,- pr gjest for et par år siden, men det var for alt mener jeg å huske. Altså buffet, drikke og kake. Transportproblemet var grunnen til at vi droppet det.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.