Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Finnes den perfekte kvinnen her inne på FP?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-12, 00:22   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes den perfekte kvinnen her inne på FP?

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan deres "perfekt kvinne"-liste ser ut ?

Gammel 10-07-12, 06:56   #2
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Lyspære

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan deres "perfekt kvinne"-liste ser ut ?

Men hvorfor er du så opptatt av hva andre gjør? Det høres kanskje veldig PK ut, men å sammenligne seg med andre er destruktivt i lengden. Alle har sitt uansett.For meg blir en "perfekt" kvinne en kvinne som ikke streber etter å være perfekt fordi hun føler press om at hun må være det. Men en kvinne som er glad i seg selv som hun er, og som ønsker å leve her og nå, jamfør ditt siste punkt. En kvinne som tar ansvar for egne behov.. En som tar vare på selv, kanskje i form av trening, fordi hun blir glad av det selv, og ikke fordi hun føler at samfunnet forventer at hun skal være celuittfri. For meg har den perfekte kvinne veldig lite med materielle ting å gjøre. SÅ perfekt er jeg.

Sist redigert av Minerva : 10-07-12 kl 07:02.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 17:56   #3
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Men hvorfor er du så opptatt av hva andre gjør? Det høres kanskje veldig PK ut, men å sammenligne seg med andre er destruktivt i lengden. Alle har sitt uansett.For meg blir en "perfekt" kvinne en kvinne som ikke streber etter å være perfekt fordi hun føler press om at hun må være det. Men en kvinne som er glad i seg selv som hun er, og som ønsker å leve her og nå, jamfør ditt siste punkt. En kvinne som tar ansvar for egne behov.. En som tar vare på selv, kanskje i form av trening, fordi hun blir glad av det selv, og ikke fordi hun føler at samfunnet forventer at hun skal være celuittfri. For meg har den perfekte kvinne veldig lite med materielle ting å gjøre. SÅ perfekt er jeg.

Jeg er egentlig ikke så opptatt av hva alle andre gjør. Men innimellom så kommer perfeksjonisten i meg til overflaten. Det er ikke ofte, og heller ikke lenge av gangen. Perfeksjonisten i meg er mer nysgjerrig og undrende til at noen fikser å gjøre alt dette på en gang, mer enn at jeg er misunnelig. Jeg er blitt rimelig realistisk når det kommer til hva jeg kan og ikke kan. Det er en av de tingene jeg har fått lære gjennom å bli kronisk syk.

Jeg tenker jo også som dere, at det finnes "fasade-perfekt" og "godt-menneske-perfekt", og at disse to selvsagt handler om to vidt forskjellige ting. At noen kan ha føtter i begge leirer er jo bare flott. Og så er det jo selvsagt det elementet du Minerva beskriver her. Kvinnen som tar ansvar for egne behov og følelser, og som er glad i seg selv for det hun er.

Tråden var ment som et humoristisk og nysgjerrig spørsmål, med en undertone av alvor og undring.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.