Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Mener du det er for drøyt av meg å tro?
Jeg sier jeg jeg tror noe. Jeg påstår ikke. Det er en forskjell der vet du Kan du vise meg overbevisende argumentasjon for at det ikke er mange som drikker mer enn to glass så kan jeg kanskje tro noe annet. For meg så er 5% mange. Alt for mange.
Det er forskjell på å påstå og å tro noe. Jeg baserer det jeg skriver på det jeg erfarer + det jeg leser. Jeg har ikke det fullstendige bildet av den store sannheten.
Jeg synes du trekker innlegget alt for langt når du mener at jeg tillegger folk som skriver i tråden at de drikker mer. Det har jeg aldri gjort :åpplyser: Jeg forholder meg til det folk skriver og har på ingen måte grunnlag for å hevde at noen her drikker mer enn to glass. Det skulle da bare mangle.
Jeg synes faktisk det er ganske ekkelt at du hevder at jeg tillegger folk her inne noe sånt.
Helt greit at vi er uenige, men før du sender røde prikker til de som er uenige med deg, synes jeg ihvertfall du bør lese innleggene mer grundig.
Jeg startet med å si at jeg måtte kommentere noen synspunkter fra, fordi "her synes jeg du kommer med påstander som det finnes lite belegg for." (sitat fra starten på mitt innlegg.)
Hva er det som er ekkelt med det? Jeg hevder ikke at du tillegger folk her inne noe, men jeg synes altså at noen av dine kommentarer var påstander som det finnes lite belegg for. Og når du så sier at det dessverre er mange som drikker mer enn 1-2 glass, så synes jeg faktisk at du bør si noe om hva du da legger i mange. Hvis det er de få prosentene som sliter med alkoholproblemer, eller om det også gjelder de som gjerne drikker 3 glass hver lørdag eller diverse andre muligheter.
Fint om du hadde klargjort mer hva du la i det, heller enn å sende røde "straffeprikker", for da kunne vi jo hatt en seriøs diskusjon videre. Men slik blir det jo ikke.
Jeg er fortsatt uenig med deg, og jeg synes fortsatt at det er drøyt å hevde at "mange" drikker mer enn 1-2 glass (i nærvær av barn på en vanlig lørdagskveld, var vel utgangspunktet?) - uten å ha belegg for slike tall. Hvis 5 % for deg er for mange, så er jeg ihvertfall ikke enig. For da har det store flertallet i såfall et sunt forhold til hvor mye de drikker i barns selskap. 1-2 glass vin ved en middag, med barn tilstede, synes jeg er absolutt akseptabelt.
|