Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kresen i matveien

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 01:46   #27
Ametyst
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
Ametyst kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: Kresen i matveien

Jeg har barn som alltid er sultne dersom det vanker grillmat, pølser eller pizza. Og da må pizzaen tilfredsstille visse vilkår: Kun tomatsaus og skinke.

Det som bekymrer meg er at jeg aldri får dem til å spise grønnsaker. De påstår at de spiser grønnsaker i barnehagen, men jeg tror ikke helt på det. Derfor har jeg alltid friske gulrøtter i kjøleskapet. Og det elsker dem. Men så fort jeg koker gulrøttene er det æsj. Barn har mange rare meninger, og det er ikke lenge siden jeg kunne få min datter til å spise stekt laks. Men ikke nå lenger. Men jeg ser på det som en fase. Jeg er sammen med en mann som ble nærmest tvunget til å spise den maten som ble satt foran ham. Og ville han ikke spise akkurat det, så var det rett i seng sulten Jeg fikk en helt annen oppdragelse. Jeg fikk medisterkaker når mine foreldre skulle ha stek eller koteletter, og de tilrettela helt for at jeg skulle ha det bra i matveien. Og nå i dag er det jeg som har et mest avslappet forhold til mat. Min mann henger fortsatt igjen i de rammer som ble satt på ham. Blant annet har han en veldig stygg uvane med å sløse med mat. Mens jeg er mer nøktern. Han har selv sagt at han sløser med mat, fordi han aldri fikk mulighet til å spise det han ville hjemme.

Ametyst er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.