Sv: Skal jeg ringe barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.
Input: Jeg mente i barnehagene der vognene oppbevares utendørs hele tiden. Flere barnehager her hvor vognene ikke får komme inn i det hele tatt, står altså under et lite tak i friluft og jeg innbiller meg at vognen da blir gjennomfrossen.
Jeg klarer ikke helt å se for meg at det skulle være noe problem. Før, da vi hadde dårligere plass i gangen, sto vognen vår ute om vinteren også, jeg løftet inn selve bagen eller sportsdelen om natten. Den står under tak, riktignok, men jeg synes ikke det var problematisk i det hele tatt. Satt bagen/sportsdelen ut igjen om morgenen fordi jeg ikke orket å tråkke på den hele dagen. Så lenge bhg. fester seler, ser jeg ikke noen andre problemer med at vognen står ute hele dagen og bare vognposen taes inn.
Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.
Vi tar ut vognene fra vognskuret ved levering, men posene ligger inne. Det vi imidlertid har blitt oppfordret til, er å ha løse seler som sitter fast i posen hele tiden, så personalet slipper å tre seler ved hver soving.
Finnes det løse seler som faktisk sitter fast i vognposen? Vi brukte også løse seler, men de sitter ikke fast i posen. De sitter fast i vogna, også må man tre de gjennom posen, en sele på hver side. Det er jo betraktelig enklere enn å tre fempunktssele, men likevel var det overraskende mange ansatte i den gamle bhg. vår som "glemte det" stadig vekk.
|