|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Eeek, har jeg blitt nevnt på konferansen for muslimske nettoholikere?
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?
Jeg mener det er forskjell på å holde seg nøytral og være tolerant.
|
|
|
#25 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg mener selv at jeg er det i hvertfall.
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg er så heldig at jeg er vokst opp med foreldre som var opptatt at jeg skulle få lov å tenke selv. Mine foreldre var/er kristne, men oppveksten var likevel preget av at alle mennesker er like mye verdt, uansett tro, livssyn og "klasse". Dette er holdninger jeg håper jeg klarer å føre videre til mine barn.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 07-04-07 kl 21:49. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Selv ønsker jeg å være tolerant overfor andres tro, og jeg tviler på at det er så mange som har opplevd noe annet. Men når man går inn på elementer i folks tro som feks behovet for å misjonere, kvinnesyn, omskjæring, er det ikke alltid lett å forholde seg nøytral. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
søt
Er ikke det ganske naturlig og egentlig selvfølgelig? Tro er vel en privatsak og ikke noe man skal overføre til andre uansett?
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Selvsagt er det ingen myte? Det finnes mange som gjør det, og mange som IKKE gjør det. Noen myte er det jo slett ikke. Jeg har vært ute for flere religiøse som har prøvd å "omvende" meg, til og med uten at vi har diskutert religion i utgangspunktet. Men jeg har også vært ute for mange som IKKE har gjort det. Jeg kjenner flere ekstremt religiøse mennesker, og de fleste av dem prater ikke engang om religion når vi møtes. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Absolut ateist
|
Dette er da langt fra selvfølgelig for alle. Tenk på alle som misjonerer for sin tro.
|
|
|
#33 |
|
Fola Blakken
|
Ettersom jeg tror på Gud selv, så innbiller jeg meg at jeg ikke syns troende er lite oppegående eller ureflekterte.
|
|
|
|
#35 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg bryr meg som regel ikke hva andre tror så lenge de ikke prøver å prakke sin tro over på meg. jeg vet ikke hva jeg tror og ikke tror, men er fortsatt medlem i statskirken.
|
|
|
#36 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?For min del kan folk tro på hva de vil så lenge de ikke skal prakke på meg sin tro. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg er tolerant overfor og har veldig respekt for individer som har tatt et bevisst og reflektert valg.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg ikke er en myte - misjonering er jo et helt sentralt tema i kristendommen. Det er da ikke bare Jehovas Vitner som påtvinger andre sin tro - hva med alle misjonærene som er sendt verden over for å spre "det glade budskap" - og har frelst folk mer eller mindre frivillig opp gjennom tida. Det er vel en ganske ny tankegang - i vår del av verden i allefall - at tro er en privatsak. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg vil gjerne være tolerant, men jeg er nok ikke det helt i praksis.... |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Hvorfor sliter du med norske jenter som konverterer? Tror du alle gjør det for å tekkes en mann, er det der fordommen ligger?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|