Sv: Skrekkelige Oslo
Dette var noe av det dummeste jeg har lest.
Oslo er ikke min favoritt i storbysammenheng, men syns ikke det er stort værre en andre byer i samme kategori. De to siste gangene jeg har vært i Oslo har jeg bodd på Hotel Comfort Børsparken og på Grand Central. Rett og slett for vi har fått billige rom på hotell som delikate, men som tilfeldigvis ligger litt udelikat til i andres øyner. Dermed dompes prisene, for der vil ikke folk bo. Jeg er ikke redd for hverken de narkomane eller tiggerne. Da vi bodde på Børsparken tittet sambo ut av vinduet og lurte på om det var en kebabsjappe som lå på andre siden av gaten, ettersim det sto folk i kø utenfor en luke. Jeg lurte på om han ikke syntes at de fleste i køen hadde merklig mye knekk i knærne. Det var ikke kebabsjappe med Oslo sprøøyteutlevering. 
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Herregud for en kronikk! Dop i drinken på Operaen, faktisk.
Jeg skal gi henne rett i at fattigdommen er synligere i Oslo nå enn tidligere, mye på grunn av de rumenske tiggerne. En annen ting er at Oslo ikke har en slum slik andre storbyer har, og derfor henger de narkomane mye mer i det synlige bybildet, i stedet for å være stappet vekk i et nabolag turistene er forskånet for.
Kanskje hun burde ta en prat med sine egne politikere, for så vidt jeg vet har Oslo store utgifter på narkoturister fra andre distrikter i Norge.
Ellers er jeg uenig i at Oslo er en utrygg by. Jeg syns anekdoten hennes om det tissende barnet var skikkelig stygg, akkurat som det var noe galt med barnet, både fordi det tisset og fordi det ikke reagerte da hun ropte til det. Av og til så må barn tisse der og da, og da er det tross alt bedre at de gjør det på gaten, i stedet for inne i butikken.
Søsteren min bor i Stockholm, og hun syns Oslo er mer av en verdensmetropol enn Stockholm, fordi byen tør å være litt stygg også. Alt er ikke så striglet hele tiden. Jeg elsker byen min, jeg er ikke redd her, og jeg syns ikke Oslo sentrum er representativt for noe som helst.
Hvis hun synes at Stockholm er for striglet så tror jeg hun har vært for lite rundt omkring i den svenske hovedstaden. 
Sergels Torg er vel Stockholms svar på plata.