|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skrekkelige OsloHvis alt som er bra i Oslo gjemmes bort og første sted besøkende får se er Jernbanetorget så er det kanskje ikke så rart at mange utenfra ikke sitter igjen med et godt inntrykk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skrekkelige Oslo
Jo, men et snev av ydmykhet over at man ikke kan uttale seg om Oslo bys tilstand som sådan på grunnlag av et møte med "ansiktet utad", hadde vært på sin plass.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke en gang en innfødt sitter med hele sannheten om et sted. Inntrykket man sitter med baseres på erfaring. Det er nok urbane FB-ere som har sterke meninger om hvordan "bygda" er basert på noen dårlige minner fra ei enkelt bygd. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Men det blir litt meningsløst å diskutere Oslo med folk som ikke en gang har vært utenfor de mest åpenbare turistløypene. Eller, det kan være interessant å diskutere hvordan byen oppleves fra et turistperspektiv, men det er faktisk ikke relevant for hvordan det oppleves å bo i Oslo eller bruke byen på hverdagsbasis. Det er her diskusjonen blir irrasjonell fordi erfaringer med turistoslo så fort trekkes inn som basis for uttalelser som "Der kunne jeg aldri latt barna mine vokse opp" eller "Jeg kunne aldri bodd midt i Oslogryta" (er det egentlig noen Oslofolk som bruker det begrepet?).
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Enig i alt! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Skrekkelige OsloJa, jeg har ikke vært i Tromsø, dessverre, men erstatt det med "enkelte andre byer". |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|