Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tolerant er du overfor andres tro?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-07, 12:21   #11
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Forresten, hva med andre norske kvinner som feks blir katolikker, jøder eller Hare Krhsna, sliter man like mye med dem?

Jeg liker å tro at jeg er tolerant - og det ser jeg mange andre som påstår at de er også. Men når jeg går i meg selv, så ser jo at jeg ikke er SÅ tolerant når alt kommer til alt... Jeg er faktisk full av fordommer, i likhet med de fleste vil jeg påstå. Toleransen strekker seg bare inntil et visst punkt. Jeg bare ramset opp noen ting som jeg ser at jeg har fordommer mot - og det var bare eksempler jeg kom på i farten.

Jeg tror det er viktig å se sine egne fordommer. Man trenger hverken å like dem, eller å "leve dem ut", men først når man vet at de er der så kan man gjøre noe med dem.

Jeg vet godt at mine fordommer mot norske kvinner som konverterer til islam er idiotisk! Det har noe med at for meg er alle religioner flere sider av samme sak, og ulikhetene er kulturbetinget. Så jeg ser derfor ikke helt hensikten med å konvertere fra det ene til det andre - når man ikke tilhører kulturen. Men da legger jeg mine egne holdninger til grunn for vurderingen, og glemmer at ting ser helt annerledes ut for andre.

Jeg synes forresten det er interessant at noen velger å "ta" mine fordommer framfor å se på sine egne. De innleggene tror jeg ikke jeg gidder å svare på

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.