Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 22:54   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvordan stiller du deg til saken hvis naboen graver i sin hage - strømmen hos deg forsvinner, og dagen etter leverer han regninga til deg?

Jeg synes faktisk det er annerledes med strøm, telefon, kloakk, vann som er ganske så nødvendig, det er ikke livsnødvendig å ha tv, ei heller farlig å ikke ha det noen dager.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 22:56   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes faktisk det er annerledes med strøm, telefon, kloakk, vann som er ganske så nødvendig, det er ikke livsnødvendig å ha tv, ei heller farlig å ikke ha det noen dager.

Seriøst?!

Gammel 07-08-12, 22:59   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Seriøst?!

Ja, seriøst. Vann, kloakk, strøm MÅ alle hus ha og man kobler jo seg gjerne på offentlig fra diverse eiendommer. TV-kabler er virkelig ikke en livsnødvendighet og bør derfor heller ikke legges tvers over tomta til folk sånn uten videre. Den burde i det minste ligge langs tomtegrensen/grøft.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 07-08-12, 23:01   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, seriøst. Vann, kloakk, strøm MÅ alle hus ha og man kobler jo seg gjerne på offentlig fra diverse eiendommer. TV-kabler er virkelig ikke en livsnødvendighet og bør derfor heller ikke legges tvers over tomta til folk sånn uten videre. Den burde i det minste ligge langs tomtegrensen/grøft.

Men kjære deg, vet du at naboen har bestemt at kabelen skal gå over deres tomt? Jeg skjønner at du synes det er kjipt å betale, men det kan da i alle fall ikke være naboen som skal betale så lenge det er dere som har ødelagt kabelen? Jeg skjønner virkerlig ikke tankegangen din.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 22:57   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Men er ikke poenget at du mener at naboen har ansvar for kabler som går over andres eiendom? Det må jo gjelde dere også - uavhengig av hva kabelen frakter?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:03   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Men er ikke poenget at du mener at naboen har ansvar for kabler som går over andres eiendom? Det må jo gjelde dere også - uavhengig av hva kabelen frakter?

Men mye annet er jo gjerne kloakk og vann som er koblet til offentlig ledningsnett, det er gjerne ikke noe man bestemmer selv hvor legges. Et kabelfirma bør ta større hensyn.
Men det er mulig jeg er helt på tur, jeg skal dobbeltsjekke at denne kabelen ikke står på kart, takk for link forresten, så får vi se. Det er selvfølgelig ikke et mål å få dårlig tone med en nabo (selv om jeg kanskje ikke utgangspunktet var mildt stemt pga sutretone fra dem) og må bare innrømme at jeg ble sur når regningen dumpet ned, jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken at vi skulle betale for dette, egentlig trodde jeg kabelselskapet tok det på sin kappe. Jeg ser de har brukt en kabelmontørfyr med enmannsfirma, jeg er jo ikke interessert i at han får trøbbel heller. Så vi får se hva jeg finner ut av merking av kabel og i videre dialog med kabelmannen. Vi har forøvrig ikke pratet med naboen om dette foreløpig, kun pratet i telefon og mailet innsigelse på faktura til firmaet.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 07-08-12, 23:10   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Men mye annet er jo gjerne kloakk og vann som er koblet til offentlig ledningsnett, det er gjerne ikke noe man bestemmer selv hvor legges. Et kabelfirma bør ta større hensyn.
Men det er mulig jeg er helt på tur, jeg skal dobbeltsjekke at denne kabelen ikke står på kart, takk for link forresten, så får vi se. Det er selvfølgelig ikke et mål å få dårlig tone med en nabo (selv om jeg kanskje ikke utgangspunktet var mildt stemt pga sutretone fra dem) og må bare innrømme at jeg ble sur når regningen dumpet ned, jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken at vi skulle betale for dette, egentlig trodde jeg kabelselskapet tok det på sin kappe. Jeg ser de har brukt en kabelmontørfyr med enmannsfirma, jeg er jo ikke interessert i at han får trøbbel heller. Så vi får se hva jeg finner ut av merking av kabel og i videre dialog med kabelmannen. Vi har forøvrig ikke pratet med naboen om dette foreløpig, kun pratet i telefon og mailet innsigelse på faktura til firmaet.

Men en ting er at du tar det med kabelselskapet og at du da mener DE skal dekke utlegget (som igjen kommer ann på om kabelen er merket osv). Men fra det og til å mene at NABOEN skal betale er jo en milevid forskjell.
Eller har jeg misforstått totalt nå? Har du ment hele tiden at det er kabelselskapet som skal betale?

Gammel 07-08-12, 23:14   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Men en ting er at du tar det med kabelselskapet og at du da mener DE skal dekke utlegget (som igjen kommer ann på om kabelen er merket osv). Men fra det og til å mene at NABOEN skal betale er jo en milevid forskjell.
Eller har jeg misforstått totalt nå? Har du ment hele tiden at det er kabelselskapet som skal betale?

I første omgang har jeg nå tatt det opp med kabelmontørselskapet (som jeg regner med jobber på vegne av tvkabelselskapet) som regningen kom fra. Jeg ringte og avtalte deretter å sende en mail med innsigelse. Jeg skriver der at vi har sjekket tilgjengelige kart og tegninger over tomten som ikke viser denne kabelen. Han var på ferie i utlandet og skulle ta tak i dette i slutten av uken. Så da får vi se hva videre dialog bringer. Men ja, når det først kommer en regning fra kabelreparatør så regnet jeg med at de sendte den til de som eide kabelen. Jeg skal sjekke opp nøyere angående kabelmerking imorgen.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 07-08-12, 23:17   #9
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Men igjen, VET du at de naboene som bor der nå har bedt om at denne kabelen legges på din eiendom?
For hvis de heller ikke visste om dette så ser jeg ikke at de har noe mer skyld enn du mener dere har?

Jeg kan veldig lite om oppmerkinger og hva en skal sjekke før en graver osv men om dere skulle fått kompensasjon hos noen som helst så syns jeg IKKE det skal være fra naboen altså.

Gammel 07-08-12, 23:22   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Men igjen, VET du at de naboene som bor der nå har bedt om at denne kabelen legges på din eiendom?
For hvis de heller ikke visste om dette så ser jeg ikke at de har noe mer skyld enn du mener dere har?

Jeg kan veldig lite om oppmerkinger og hva en skal sjekke før en graver osv men om dere skulle fått kompensasjon hos noen som helst så syns jeg IKKE det skal være fra naboen altså.

De har bodd der i alle år siden huset ble bygd, så går ut ifra at de har visst det. Og hele nabolaget har fått med seg at vi gravde. Vi ønsker ingen kompensasjon, vi ønsker bare ikke å betale regninger for skjøtingen.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 07-08-12, 23:44   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

For svært mange i dag går også telefon - og internett - via den samme kabelen som gir TV....

Hvilke tegninger er det du har sett på? Det fra huset ble bygget? Ble det sjekket noe som helst rundt hvilke kabler som kunne gå? Ble det levert inn melding?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.