Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Men mye annet er jo gjerne kloakk og vann som er koblet til offentlig ledningsnett, det er gjerne ikke noe man bestemmer selv hvor legges. Et kabelfirma bør ta større hensyn.
Men det er mulig jeg er helt på tur, jeg skal dobbeltsjekke at denne kabelen ikke står på kart, takk for link forresten, så får vi se. Det er selvfølgelig ikke et mål å få dårlig tone med en nabo (selv om jeg kanskje ikke utgangspunktet var mildt stemt pga sutretone fra dem) og må bare innrømme at jeg ble sur når regningen dumpet ned, jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken at vi skulle betale for dette, egentlig trodde jeg kabelselskapet tok det på sin kappe. Jeg ser de har brukt en kabelmontørfyr med enmannsfirma, jeg er jo ikke interessert i at han får trøbbel heller. Så vi får se hva jeg finner ut av merking av kabel og i videre dialog med kabelmannen. Vi har forøvrig ikke pratet med naboen om dette foreløpig, kun pratet i telefon og mailet innsigelse på faktura til firmaet.
Men en ting er at du tar det med kabelselskapet og at du da mener DE skal dekke utlegget (som igjen kommer ann på om kabelen er merket osv). Men fra det og til å mene at NABOEN skal betale er jo en milevid forskjell.
Eller har jeg misforstått totalt nå? Har du ment hele tiden at det er kabelselskapet som skal betale?