Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 23:09   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Takk for god info dere.
Tror det har blitt litt sammenblanding her.
Vi har leid minigraver og gravd selv. Det er intet firma som har gravd for oss. Det har vært fjerning av store og små røtter, kratt, småtrær, hekk etc som dekket omtrent hele hagen. Vi har fjernet og flyttet på jord, planert litt og plukket millioner av stein og lagt på ferdiggress. Jeg tror ikke dette er noe vi må melde til kommunen, men har heller ikke sjekket det ordentlig. På kommunale tegninger og kart vi hadde tilgang til var ikke den aktuelle kabelen tegnet inn, men vår egen og naboen vegg i vegg sin. Men jeg fikk nå melding fra Gravermelding om at de hadde alle kablene på sine kart, så vi har nok skylden da.
Dette gjelder TO ulike kabler. En til nærmeste nabo vegg i vegg som ligger helt nederst i hagen langs gjerdet mot naboer nedenfor og den ble kappet og vi varslet om at vi muligens kom til å gjøre det pga svært vanskelig stor stubbe med dyptpløyende og lange røtter. Da ble den skjøtet av naboen selv og min mann for at de skulle ha tv samme kveld med barnebarn på besøk. Deretter en eller to dager etterpå kom det en profesjonell og fixet det ordentlig. Dette har det ikke kommet noen regning på.
Men så var det kabelen vi ikke visste om som går fra enebolig bak oss tvers over gårdsplassen/innkjørselen vår og inn og over hele hagen. Ved siden av gårdsplassen har vi laget ny biloppstillingsplass der vi måtte grave litt for å legge på pukk, fliser etc. Vi gjenbrukte gamle fliser fra der vi har lagt platting på bakken. Der ble altså den kappet fordi vi ikke visste om den og fordi den ikke syntes godt og de måtte vente noen dager på at det ble reparert. Altså, eneboligen bak oss, ikke naboen vegg i vegg som visste at vi kunne kappe kabelen under arbeid. Jeg tenkte i utgangspunktet at ship happens når man legger kabler sånn rett over hele vår tomt og at vi vår i vår fulle rett til å renovere og grave i vår egen hage, men jeg skjønner at jeg ikke var oppdatert i det hele tatt, selv om vi sjekket det vi hadde av papirer først. Da vet vi det til en annen gang, men nå er vi altså ferdig med gravearbeidet. Jeg avventer svar fra firmaet regningen kom fra, men regner med at vi betaler uten å mukke nå. Muligens en rødvin eller blomst på døra til begge naboer i tillegg. Da har jeg ihvertfall fått avklart hvordan dette fungerer.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 00:02   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Da har jeg ihvertfall fått avklart hvordan dette fungerer.

Etterpåklokskap er også klokskap, og etter å ha lest denne tråden har jeg nå mye mer kunnskap om kabler enn det jeg hadde før jeg leste den.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 02:19   #3
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Etterpåklokskap er også klokskap, og etter å ha lest denne tråden har jeg nå mye mer kunnskap om kabler enn det jeg hadde før jeg leste den.

Det gjør jeg også.
Og så syns jeg blomster og/eller vin høres veldig bra ut. Flott at det uansett ble "oppklart". (Og jeg forstår du stusset når du ikke mottok regning etter første gang det skjedde.)

Gammel 26-08-12, 23:54   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Alt man lærer på FP satt jeg nettopp og tenkte.

Gammel 09-08-12, 09:03   #5
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg avventer svar fra firmaet regningen kom fra, men regner med at vi betaler uten å mukke nå. Muligens en rødvin eller blomst på døra til begge naboer i tillegg. Da har jeg ihvertfall fått avklart hvordan dette fungerer.

Flott at du fant ut av det og vin/blomst hørtes ut som en god ide.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.