Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp og tips til innredning av garderoberom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-12, 20:26   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?

Pax if var en trykkleif. Autocorrect.

Hvis du skal ha hylleplass i det dype skapet så anbefaler jeg treskuffene. De er supre.

Gammel 12-08-12, 01:53   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Hva med Stolmen da? Hvis du går for pax og du skal ha dører på den korteste veggen ville jeg hatt speildører istedenfor å henge et helfigur på langveggen. Da slipper du å stå klin oppi speilet når du speiler deg.

Det speilet var lurt! Men det var litt smalt. Det vi har nå er i alle fall 10 cm bredere og jeg vil ikke ha det mindre, men nå må jeg jo stå ganske oppi det i forhold til hva jeg vil måtte der.. :hm:

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Pass på at du har mist 20 cm plass til venstre for dobbeltdøren. Ikea har bare 2 skoskap som er så grunne (17 og 19 cm). Jeg synes Hemnes er veldig pent, men det er 22 cm. Og så bør du regne plass til listverket rundt døren, 7-8 cm.

Ja, det var Hemnes eller Ställ jeg tenkte på. Vi får se om vi klarer oss med et dobbelt slik så slipper vi å ta hensyn til døren. Tror uansett ikke det blir fint å kjøre hele veggen med skoskap, men spørs om vi ikke trenger mer enn ett.

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det er veldig godt med hengeplass i skapa, vi har to etg. med stenger i det eine, der har eg alt av blusene, skjørt, cardigans og tunikaer. Det andre har vi ei hylle og ei stang, med alt av dressar og kjoler som er litt lengre. Så dei rommer mykje. Dersom du skal ha 35-skap langs veggane, kan du ha to hjørneskap som blir 73+73= 146 og går fint på den veggen. Men om du skal ha 58-skap langs veggane, går det altså ikkje.

Nå må ikke du få meg til å vurdere hjørneløsning igjen Men jeg ser poenget og skal prøve å tegne det inn (de sa på IKEA at det går an å tegne garderobeløsning hjemme så jeg får se om jeg finner den - fant den ikke for et par dager siden nemlig).

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det jeg mente var at du kan henge klærne mot deg fremfor sidelengs. Dette fordi at klærne da kan ta opp plass på veggen fremfor ut i rommet.
Se denne, bare som et eksempel:

Men du kan jo bruke alt som står 90 grader på veggen, for å oppnå den effekten.

Ja, dette var lurt! Jeg fant omsider disse grunne skapene, men da hadde jeg så dårlig med tid at jeg ikke rakk å se så veldig nøye på dem. Hadde nemlig tegnet inn alle hengeløsningene i 58-skapene og tenkte å bruke disse smale skapene til hyller, men det var kun trådhyller til disse så jeg må prøve å tegne inn omvendt. Uansett går det jo å henge rett på veggen, men siden vi har gipsvegger og jeg vil ha mulighet til å justere høyden på hengene er det kanskje best med skap slik at vi kun trenger beslag i veggen i én høyde.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Pax if var en trykkleif. Autocorrect.

Hvis du skal ha hylleplass i det dype skapet så anbefaler jeg treskuffene. De er supre.

Aha, da var jeg ikke så dum som jeg først antok Ja, jeg vil veldig gjerne ha treskuffene. De var lekre og ga et mer dempet preg, noe som er greit siden vi skal ha helt åpen løsning. Men jeg fant ikke disse til de smale skapene. Tok med meg en brosjyre hjem så nå skal jeg kikke litt og se hva som finnes.

Fikk tegnet inn diverse løsninger i dag, men tror dette er den som vil passe oss og vårt behov best. Men det var med forutsetning om at vi kunne ha (lukkede) skuffer i de smale skapene på motsatt side, og dersom dette ikke går må jeg nok tegne det om litt.

Da tenker jeg at delen til høyre blir til mannen min sine klær med god plass til å henge buksene og dressjakker og skjorter. Og så må han ha et par rader med skuffer da han foretrekker dette (veldig greit for min del siden han alltid må ta den nederste t-skjorten og stabelen da blir uryddig). Og så blir delen helt til venstre til lange kjoler og pensko (inkl. alle bunadene). Og den midterste delen til mine klær da jeg synes det er mest oversiktlig å ha de hengende. Den innebygde kommoden vet jeg at det finnes (fantes?) lås til, og der kan være greit å oppbevare slipsnåler, mansjettknapper, og ting man ikke ønsker at barna skal finne, f eks. Og så vil jeg ha én rad med skuffer/hyller på motsatt side. Disse skapene på motsatt side trenger ikke å være så brede, og da blir det plass til litt fiffige løsinger og knagger og slikt utenom, og ikke minst et stort speil på kortenden.

Det som er cluet er at vi kan flytte veggen litt dersom vi ikke får til en garderobeløsning som er brukbar, men det går jo ut over soveromsplassen. Det er 280 cm fra baksiden av 2,5-veggen til soveromsveggen og der skal lengden av sengen stå. Bredden på rommet er såpass stort at vi kan bruke det til ekstra garderobeskap, men tror dere ikke det blir greit med 70-75 cm mellom skapreolene? Forsøkte å måle opp for å se, men er vanskelig å forestille seg uten å stå mellom to så høye ting. Dersom det blir et irritasjonsmoment må vi heller flytte veggen litt slik at det blir praktisk. Hva tror dere?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.