|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Min far hadde en fantastisk måte å avverge den der på synes jeg; |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"Henger meg på de andre her. Vi er veldig bevisste på de valg vi tar for vår familie og våre barn. At "alle andre får lov/slippe" er ikke et trumfkort barna kan dra frem her. Det er ikke alltid vi bruker tid på å forklare hvorfor, men det virker ikke som de har behov for heller. De forstår som regel. Sikkert fordi vi har forklart ved flere anledninger at det også går andre veien. Barn har ofte behov for å se at det ikke alltid er dem som har de strengeste reglene etc fra tid til annen. De ser ofte kun begrensningene og ikke hva som faktisk skiller dem ut den andre veien. Men vi er også lydhøre for barna, og gode argumenter blir alltid vurdert og adressert på en skikkelig måte. Noen ganger sier vi at "mamma og pappa skal diskutere dette nærmere", og så tar vi noen runder på det. Men vi er strenge på de områder hvor det er vi foreldre som har ansvaret for at barna har det optimalt (f.eks. leggetider, bilsikring, aktivitet kontra passivitet etc).
|
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: "Alle andre får / slipper"
Jepp, den skal jeg ta med meg videre også
|