Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du nikkelallergi, og når får/fikk dine barn hull i ørene?
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år 4 2,06%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år 9 4,64%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år 16 8,25%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre 27 13,92%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer 35 18,04%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år 3 1,55%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år 24 12,37%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år 35 18,04%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre 28 14,43%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer 18 9,28%
Dustepoll! 1 0,52%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 16:11   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?

Ad «argumentere seg fram til det i midten av tenåra» – horder av folk i min omgangskrets drev og stakk hull i ørene på hverandre over en lav sko fra, tja? tolvårsalderen av. De svidde av nåla med en lighter, og hey presto! Tipper ungdommen nutildags også kan komme til å finne på slikt, eller er de for velregulerte?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:24   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ad «argumentere seg fram til det i midten av tenåra» – horder av folk i min omgangskrets drev og stakk hull i ørene på hverandre over en lav sko fra, tja? tolvårsalderen av. De svidde av nåla med en lighter, og hey presto! Tipper ungdommen nutildags også kan komme til å finne på slikt, eller er de for velregulerte?

Men det gjorde ei venninne og jeg da vi var 6 år gamle også, så da bør man jo sørge for å pierce ungene før de begynner på skolen i hvert fall. For å være på den sikre siden.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:27   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men det gjorde ei venninne og jeg da vi var 6 år gamle også, så da bør man jo sørge for å pierce ungene før de begynner på skolen i hvert fall. For å være på den sikre siden.

Ja, det var overhodet ikke ment som et pro-argument.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:37   #4
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke nikkelallergi, har aldri tenkt på det før jeg leste om det her inne heller. Eldstejenta fikk hull i ørene da hun var 4, fordi hun ville så veldig gjerne og jeg tenkte at det var litt harry men sikkert helt greit. Har gått helt fint med henne altså, ingen infeksjoner eller tull, men jeg ville ikke tillat det i dag. Lillesøster er 5, og har heldigvis ikke engang nevnt muligheten. Hun hadde ikke fått lov, håper å drøye det mange år.
Jeg får forresten ekstremt lett soleksem, så jeg er veldig nøye på å beskytte barna mine mot sol. Høy faktor, solhatt, uv-tøy, solbriller, skygge. Litt hysterisk innrømmer jeg, men det er jo fordi jeg vil de skal slippe de problemene jeg har hatt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 09:05   #5
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjorde det da jeg var 11, sterkt inspirert av de 14-årige jentene som satte sikkerhetsnål i øret på guttene på idrettstur. Det var ikke så ille å stikke knappenåla gjennom øret, det verste var å sette i øredobben etterpå. Au!
Jeg har aldri hatt problemer med verk eller allergi, og ser for meg at jentungen kan få øredobber i 9-12-årsalderen, hvis hun fortsatt har lyst på.

Gammel 15-08-12, 11:24   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vel, jentungen her tok hull i leppa på ei venninne tidligere i år.

Jeg har ikke nikkelallergi og jentungen fikk hull i ørene i 1. eller 2.klasse (husker ikke helt). Nå har hun tre hull.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:56   #7
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Jeg har mild nikkelallergi og kommer sannsynligvis ikke eil å tillate hull før 9 år +. Jeg ser ikke poenget med å nekte hull pga allergi så lenge man er helt "nazi" på å ikke ha nikkel gjennom øret. Jeg kjøper selv masse stilig og billig stæsj, men skifter alltid ut gjennomføringen som går inn i øret. Har investert i noen få ulike varianter i gull som jeg lett bytter ut etter ønske med to små gullsmedtenger som ligger i smykkeskrinet.
Jeg er mer tilbakeholden med hull til snuppa fordi det er lett å rive løs og skade øret ved bruk av luer og påkledning særlig vinterstid med mye som skal tres over hodet flere ganger om dagen. Og så blir det lett kuldegjennomslag og små forfrysninger når en bor i områder med streng kulde store deler av året. Metall gjennom hud i20-25 minus? Nope, da skal hun få bli større først.

Gammel 15-08-12, 22:01   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nikkelallergi. Eldste har hull i ørene nå (10 år), men ikke yngste. For min del spiller min nikkelallergi ganske liten rolle i det å la ungene ta hull i ørene, det er helt andre regler når for nikkelinnhold i metaller enn det var da jeg var ung (født i 72).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.