|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Au pair og arbeids(u)viljeJeg synes den regelen om at de ikke kan ha barn er helt tullete: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Au pair og arbeids(u)vilje
1. Nå tror jeg ikke det er det å være au pair i utlandet uten barna sine som er norske småbarnsmødres store drøm, men jeg synes ikke det hadde vært et problem med et slikt forbud hvis det måtte til for å forhindre at au pairer med barn fra fattige land reiser fra barna sine og hit, for å motta en etter norsk lønnsstandard liten sum per måned.
![]() |
#3 |
maler
|
Det er jo hjerteskjærende at noen reiser fra barnet sitt for å jobbe med andres barn. Og hadde det enten vært et alternativ å kunne forsørge barnet der de er eller tatt med barnet til Norge og forsørget det ved hjelp av en skikkelig jobb her hadde det helt klart vært en bedre løsning. Eller om de hadde fått en bedre betalt jobb for den saks skyld, slik at de fikk bedre betalt når de først måtte være unna barnet. Men det er vel ikke alternativer for de fleste? Hvis dette er den beste muligheten de har til å sende hjem penger og forsørge barnet sitt vet jeg ikke om det er riktig at en lov skal hindre det. Men dette vet jeg for lite om, hvis det faktisk er slik at det finnes alternativer for dem som ikke innebærer å etterlate barnet hos bestemor mens mor jobber utenlands for dårlig betaling er vel en sånn lov på sin plass.
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan godt hende at drømmen for en norsk småbarnsmor er annerledes enn for en filippinsk. Kanskje en norsk småbarnsmor heller vil reise fra barna en periode for å gå på trommekurs i Afrika eller jobbe i slummen i Peru. Men jeg syns det er nedlatende overfor en filippinsk jentes drømmer å si at du kan ikke bli aupair i Norge fordi du har barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
arbeid, au pair, hjelp, problemer |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|