Sv: Frukt i matboksen
Jeg er enig i at det er mye dilling rundt barn og mat, og jeg synes det er mye dill rundt matpakkene også. Det er ikke noe jeg plages med, men jeg tror det er en ulempe at en del barn ikke kan spise helt vanlig hverdagsmat av typen brødskiver - jeg er også enig i at "meg og mitt" har tatt overhånd mange steder.
Jeg er generelt lite opptatt av å dille med barn og mat, men det kommer nok like mye til syne gjennom måltider hjemme som gjennom matpakka.
Derimot reagerte jeg i starten her på at det nærmest blir omtalt som snobbete å gidde å gjøre noe annet enn bare å smelle sammen to skiver. Det er nå en gang anbefalt med frukt og grønt ved siden av måltidet, og har man barn som ønsker og spiser dette, synes jeg vel det bør gå an å putte noe oppi.
Jeg reagerer ellers mest i tråden på at man forsvarer gode bær og god frukt med at barnet er småspist. Mine barn får bær og god frukt nettopp av motsatt grunn; til vanlig spiser de mye helt vanlig mat som ikke er så spennende så jeg liker å supplere med litt ekstra.
|