Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du vestlending?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du vestlending? Altså, opprinnelig fra Vestlandet.
Ja 50 45,05%
Nei 61 54,95%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-07, 22:40   #81
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du vestlending?

Nå kunne jeg ramset opp alle stedene jeg kan, men det tar nokk litt lang tid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:43   #82
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå kunne jeg ramset opp alle stedene jeg kan, men det tar nokk litt lang tid.

Det hadde tatt ei uke. Det er helt utrolig hvordan hver enkel liten sving i veien trenger sitt eget navn.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:46   #83
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Det hadde tatt ei uke. Det er helt utrolig hvordan hver enkel liten sving i veien trenger sitt eget navn.

Og på den øya kan jeg navnet på mange av svingene Har man vært på svermeturer så ha man vært på svermeturer.

Gammel 08-04-07, 22:49   #84
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig og opprinnelig, men så lenge jeg har bodd i Norge så har jeg bodd i Bergen. Da teller jeg vel som vestlending?

Gammel 08-04-07, 22:52   #85
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg er fra Karmøy. For øyeblikket befinner jeg meg der også, men bor i Trondheim sånn til hverdags.

Jeg hadde en gang en venninne som bodde på karmøy, og når jeg var på besøk hos henne en gang så ble jeg hodestups forelsket i en gutt der. Jeg har mange gode minner fra den tiden.

Gammel 08-04-07, 22:52   #86
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 23:28.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:24   #87
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:54   #88
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ingen måte

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:58   #89
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Nei

Gammel 09-04-07, 00:01   #90
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg "stemte" nei, men siden jeg er "made in Bergen", født på Ålesund sykehus og har tråkket mine første barnesko (3 år) på Åsestranda, så har jeg litt "vestlandsfølelser".

Gammel 09-04-07, 01:56   #91
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Tja.
Jeg er født i Ålesund og vi bodde på Sunnmøre til jeg var seks, men foreldrene mine er østlendinger.

Jeg slenger inn litt sunnmørsk tonefall når jeg er sint, og hvis jeg leser Taremareby for ungene får jeg kjeft av dem fordi jeg høres rar ut når jeg leser.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 01:58   #92
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ingen måte. (He-he, først etterpå så jeg at Apan hadde svart det samme.)

Har drevet en del med slektsforskning, og mine årer later til å være blottet for vestnorsk blod. Her teller bare de dype skoger på Østlandet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:37   #93
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om noen er i tvil: sjekk avataren min.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:51   #94
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Er jeg vestlending når begge foreldrene kommer fra vestlandet, jeg ble født der og bodde mine 3 første år der? Vi flyttet til Østlandet da, og jeg snakker overhodet ikke dialekten lenger, selv om jeg holdt på sunnmørsdialekten til jeg begynte på skolen. Da ble jeg ertet fordi jeg sa f.eks hua til lua osv. Da fikk jeg brått østlandsdialekt. Nå greier jeg ikke å snakke sunnmørsdialekt lenger.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:10   #95
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Opprinnelig og opprinnelig, men så lenge jeg har bodd i Norge så har jeg bodd i Bergen. Da teller jeg vel som vestlending?

Ahh - en ervervet vestlending til!

(Men bergensere kan vi aldri bli - er det fem eller syv generasjoner de setter grensen ved?)

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:16   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Nå venter jeg bare på at de siste vestlendingene skal komme fra hytta og vi skal bikke 50%.

Gammel 09-04-07, 13:44   #97
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg hadde en gang en venninne som bodde på karmøy, og når jeg var på besøk hos henne en gang så ble jeg hodestups forelsket i en gutt der. Jeg har mange gode minner fra den tiden.

Dette kan jeg visst signere.

Gammel 09-04-07, 15:45   #98
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner at karmøygutta har hatt det travelt. Det tror jeg i grunn så gjerne.

Gammel 09-04-07, 15:48   #99
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg skjønner at karmøygutta har hatt det travelt. Det tror jeg i grunn så gjerne.

En av dem ble funnet av meg.

Gammel 09-04-07, 15:51   #100
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Trodde de bare var bruk og kast jeg.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.