|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?
Det hender vi også gjør det. Jeg (som ikke er veganer) har jo i både melkeprodukter i tillegg, og rått egg, valnøtter, havregryn, frossen frukt og bær og brokkoli. Gjerne olje også. I teorien skal jo dette mette like mye som alt annet, ikke sant? Men min erfaring er at jeg blir kjempesulten veldig fort etterpå. Det varer ikke lenge. Noen teori? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?
Hmm, det virker som om noen blir fortere sultne enn andre. Min mor drikker ca. samme smoothie som meg men blir fort sulten igjen, jeg blir ikke. Jeg har i mer banan enn henne da, det er eneste forskjellen. Hun har oppi 1-2 bananer, jeg har 5-6, av og til enda mer. Jeg drikker jo bare ca. 1/4 eller 1/3 av denne blandingen da, det blir jo en full beholder. Jeg blir veldig fort sulten igjen om jeg ikke har nok banan i. Men det er jo min erfaring da.
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Jeg prøver å få i LilleVenn noe mat om morgenen, men det er langt fra alltid det lykkes. Hun spiser generelt lite, så jeg synes det er viktig at hun får i seg noe. Periodevis går det med toast, smoothie e.l |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Jøss. 5-6 bananer! Ja, det har ikke jeg. Men mye annet og proteinrikt som i teorien burde mette, feks cottage cheese, kesam, nøtter og gryn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Jeg sier forresten at mine må spise frokost, men det betyr ikke at jeg henger over de og kjefter i de maten, de er glade i mat og enkle i kosten så de spiser frokosten fordi de er sultne og klare for mat. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|