Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg blir provosert av barne-tv

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 22:52   #1
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Sånn bare for å ha sagt det så har jeg nulletåleranse ang barn og banning. Jeg har opptil flere ganger bedt voksne folk rundt mine barn om å la være å bannes i nærheten av dem.
Jeg syns banning er stygt! Grøsselig stygt. Det handler ikke bare om å skjerme men også å gi dem holdninger. Ikke syns jeg det er søtt når små barn lirer ut av seg banneord. Ikke får jeg lyst å le heller.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:56   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Sånn bare for å ha sagt det så har jeg nulletåleranse ang barn og banning. Jeg har opptil flere ganger bedt voksne folk rundt mine barn om å la være å bannes i nærheten av dem.
Jeg syns banning er stygt! Grøsselig stygt. Det handler ikke bare om å skjerme men også å gi dem holdninger. Ikke syns jeg det er søtt når små barn lirer ut av seg banneord. Ikke får jeg lyst å le heller.

Jeg synes og det er stygt når små barn banner, men det er liksom ikke mulig å skjerme dem fra verden heller, da må man heller få en (spontan) reaksjon og heller snakke om hva som er skikkelig språkbruk og ikke i etterkant.
Hvordan andre voksne velger å snakke legger jeg meg ikke opp i, jeg tar heller samtalene med ungene etterpå, eller der og da om det faller seg slik. Jeg driver ikke med voksenopplæring, det er for meg i overkant snipete altså.

Gammel 21-08-12, 23:13   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva man kan lære! Jeg blir mildt sagt overrasket over at man nekter barna å se på programmer hvor ordet pokker eller lignende blir sagt. Jeg er veldig glad ikke bibelbeltet får avgjøre hva slags bare-tv vi vil ha.

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Jeg sier ikke at vi skal luke ut absolutt alt som kan være sjenerende for noen, da ender vi opp med teletubbies og drømmehagen 24/7, men det er noen ting som jeg syntes bare blir unødvendig.

Er du gal!? Teletubbies er jo livsfarlig! En av tubbiene er lilla, og bruker veske. Både prester og polsk barneombud har gått hardt ut mot serien som bedriver homopropaganda for små sarte sjeler!

Gammel 21-08-12, 23:17   #4
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er du gal!? Teletubbies er jo livsfarlig! En av tubbiene er lilla, og bruker veske. Både prester og polsk barneombud har gått hardt ut mot serien som bedriver homopropaganda for små sarte sjeler!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:26   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Oh yes, og Svampebob Firkant er homofil, for han går stadig og leier på sin guttevenn, som til alt overmål er ei rosa sjøstjerne. Hallo, alle vet jo at gutter som kler seg i rosa og holder andre gutter i hånda er homofile.

For ikke å snakke om Timon og Pomba - sammen med Simba utgjør de jo reine homoparaden.

Akk ja, best vi ikke utsetter våre barn for slik påvirking, vi vet alle hvor det kan ende - jeg mener, jeg er generasjon Pompel og Pilt - hvem vet hva de holdt på med på bakrommet, og derfor ble så nervøse hvergang vaktmester Gorgon dukket opp.

Gammel 21-08-12, 23:30   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Akk ja, best vi ikke utsetter våre barn for slik påvirking, vi vet alle hvor det kan ende - jeg mener, jeg er generasjon Pompel og Pilt - hvem vet hva de holdt på med på bakrommet, og derfor ble så nervøse hvergang vaktmester Gorgon dukket opp.

(Enda jeg aldri har sett Pompel og Pilt.)

Gammel 21-08-12, 23:29   #7
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg synes og det er stygt når små barn banner, men det er liksom ikke mulig å skjerme dem fra verden heller, da må man heller få en (spontan) reaksjon og heller snakke om hva som er skikkelig språkbruk og ikke i etterkant.
Hvordan andre voksne velger å snakke legger jeg meg ikke opp i, jeg tar heller samtalene med ungene etterpå, eller der og da om det faller seg slik. Jeg driver ikke med voksenopplæring, det er for meg i overkant snipete altså.

Jeg skjermer der jeg er i nærheten. Ellers håper jeg hvertfall snupp har lært noen gode holdninger når hun ikke er ute i den skremmende verden
Snipete kan jeg godt være

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:09   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Jeg er VELDIG enig med deg.
Og jeg reagerer når jeg hører voksne folk snakke som bryggesjauere rundt ungene sine. At det kan hoppe ut en "Fa**" eller "hel***" innimellom når en slår seg el.l. er noe helt annet.
Mannen har en kompis hvor kona banner annenhver setning. Og når ungene deres var små så kunne hun lett brøle til dem "Gi nå f*** i å røre det der! Kan dere til hel*** slutte å bråke?!"
Unødvendig å si så nektet jeg å sette mine ben hos dem!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.