Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 23:21   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse

Jeg hadde også reagert. Her (også 4. klasse) har de kroppsøving en dag i uka, men bare en vanlig skoletime. Er det vanlig å ha mer enn det, forresten?
Leksehjelp får de 3 dager i uka om de vil nå i 4. klasse, men vi står helt fritt til å velge hvor mange dager vi vil melde henne på. Og alle foregår etter skoletid.

Gammel 22-08-12, 09:25   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse

Her har jeg 5.klassing i år, og de har nå gym to dager i uka, to timer + 1 time. I 4.klasse var det kun en gang i uka, to timer. Tre timer gym en dag i uka hørtes snodig ut, men det har vel noe med plassmangel å gjøre kanskje ?
Leksehjelp på morgenen hadde jeg også reagert på, det hadde ikke fungert her hos oss. På vår skole har de mandag og onsdag etter skoletid.

Gammel 22-08-12, 09:43   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg hadde også reagert. Her (også 4. klasse) har de kroppsøving en dag i uka, men bare en vanlig skoletime. Er det vanlig å ha mer enn det, forresten?
Leksehjelp får de 3 dager i uka om de vil nå i 4. klasse, men vi står helt fritt til å velge hvor mange dager vi vil melde henne på. Og alle foregår etter skoletid.

Turbo sin klasse hadde 1 time i 1 og 2. Så i fjor ble de 2 timer,siste mandag,annen hver uke svømming.
Nå har de gym/svømming 2 siste på fredager
De begynnte å dusje etter gymmen i 3`klassen

leksehjelp vet jeg ikke noe om for det har vi bort prioritert,skulle han ha hatt det måtte jeg eller mann tatt fri fra jobb for å hente han der kl 15.Han tar vanligvis skolebuss hjem kl 14.15 og den går bare da.
Ellers må han ta buss til sentum sitte der til 16.30 eller jeg er ferdig,som ostet 15.30 for så å plukke han opp i sentrum.

Gammel 22-08-12, 12:46   #4
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

FP altså, what to do without it

La oss bare si at e-posten fikk et helt annet formål en den i utgangspunktet hadde.

Men la meg bare forklare hvorfor jeg er synes leksehjelp klokken 0800 er dumt. Det er et problem på skolen at leksehjelpen (med lærere) nesten utelukkende benyttes av resurssterke elever. Ergo, formålet med hele ordningen med å tilby hjelp til de som trenger det mest blir bare en vits rett og slett. På en skole med så store sosiale forskjeller blant elevene som det er på vår, synes det nærmest blir tragikomisk når skolen er med på å forsterke disse forskjellene ved å lage et opplegg som definitivt ikke er for alle. Det å «møte presist» er et annet stort problem skolen sliter med, og det er dessverre en spesifikk elevgruppe som er overrepresentert når det gjelder dette. Så hvis skolen ønsker å gjøre noe med at leksehjelpen blir mer tilgjengelig for de den i utgangspunktet var ment for, blir det helt feil å tilby ordningen på et slikt tidspunkt. Da må de i det minste gjøre det mulig å velge dager / timer, og ikke lage et enten / eller opplegg.

Men igjen, jeg ga bare tilbakemelding på nettopp dette siden det har blitt tatt opp flere ganger tidligere ( at de ønsker å nå flere). Det er jo i utgangspunktet fint for min «flinke pike» at hun og venninnene hennes skal få nok et år med 3 timer ekstraundervisning med lærere alene, men det er ikke «meg og mitt» jeg er opptatt av i denne sammenhengen, faktisk.

Når det gjelder gym så ser jeg jo absolutt at det sikkert har sammenheng med at de skal dusje og de skal vel også ha patetiske 10 svømmetimer ila året. Det betyr at de må gå til en annen skole, så det har sikkert sammenheng med dette. Så jeg lot det ligge, etter å ha lest tråden og revurdert.

Så er det jo slik at det største problemet mitt at de også i 4 klasse har halve dagen med TIEY undervisning. Her går skolen vekk fra hva de tidligere har sagt, og det vet jeg at jeg ikke er alene om å ha problemer med. Men det tar jeg i en annen tråd siden det er ganske så spesifikt.

Siste ord blir at både rektor og assisterende rektor hele tiden minner oss på at de vil ha tilbakemeldinger fra foreldre, ris og ros. Jeg gir begge deler!

Takk igjen for alle innspill i tråden.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:47   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

TIEY?

:flau over å sitte i FAU styre,sammarbeidsutvalget og miljøutvaglget å ikke vite hva du snakker om:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.