Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva betyr _dette_?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 13:07   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr _dette_?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

brukt i gamle dager

Høh
Men sant nok, jeg plukket det opp i hine hårde studietid-dager, da vi chattet på termstuene i mattebygget/ifi på Blindern, og skrev lange mail og slikt, for å legge trykk på noe/understreke et ord. Jeg har ikke klart å legge det av meg siden.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er vel for å utheve noe viktig, istedet for for eksempel halvfet eller kursiv? Jeg synes det er en uting forøvrig, det ser stygt ut. ( hilsen typografen. )

Sikkert en uting, men som sagt ikke noe jeg har klart å legge av meg. Jeg skrev sånn leeeeenge før det ble mulig å utheve noe i kursiv eller understreke i chat/mailprogrammer, så det er en vane som sitter godt.
Jeg slet også med å legge av meg "nesen" i smilefjesene for å få dem til å funke automatisk, f.eks. smilefjes _i tekst_ er jo ikke pene de heller, forøvrig.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis man skriver _sånn_ så blir det kursiv i noen program (på facebook f.eks.). Det er bare en måte å legge trykket i setningen på. Jeg er enig i at det er irriterende å lese, spesielt på forum som har måter å skrive kursiv på. Slik som her, jeg legger merke til at det gjøres endel her også.

Jeg gjør det gjennomført, jeg er så vant til det at jeg synes det er hinsides slitsomt å opp og trykket på I-knappen eller U-knappen

Tjorven - det er ikke roping. DETTE er roping. Det er en forsterkelse av et ord, trykk p ådet ordet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.