|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommen
Ja, kan forlenges med, jeg tror det er, 5 år av gangen.
|
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenEg kjenner eg håper dette betyr at det ikkje blir ei ny runde med ankesak og slikt, slik at pårørande kan få fred frå han.
Det blei sagt på Dagsrevyen i forigårs at dei einaste kommunikasjonsbegrensningane han - som alle andre fengsla - vil få, er knytta til at kommunikasjon blir overvåka med tanke på planlegging av kriminelle handlingar og rømningsforsøk. Ut over dette har han ingen begrensninger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Vil det si at han nå får f.eks. tilgang til internett? Han har ikke det idag.
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Dei sa han fekk ha pc og at han fekk skrive. Internett sa dei ingenting om, men eg forstod det slik at kommunikasjon ville bli overvåka, men at det kun var direkte ulovleg kommunikasjon som ville bli stoppa. Om dette kun gjeld brev eller nett også, veit eg ikkje. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenJeg synes det er viktig at navnet hans ikke blir glemt. Han er ikke bare "terroristen" eller "gjerningsmannen". Han er et menneske med et navn som gjennom ulike opplevelser i livet og på grunn av "psykiske utfordringer" har utviklet seg til å gjøre noe helt forferdelig. Hvis vi glemmer at han er et menneske, kan vi også glemme det ansvaret vi som fellesskap har for å motarbeide ekstreme holdninger, fange opp barn i utsatte situasjoner osv.
|
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Eg får ikkje prikka deg, men eg trur det du seier er veldig viktig! Ved å gløyme han, er risikoen for at noko slikt kan skje igjen, langt større, enn om vi hugser han og fortsett å snakke om han. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jeg er så enig!
|
|
|
|
#9 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette gjelder for fengsler med høyt sikkerhetsnivå:
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Breivik sitter på særlig høyt sikkerhetsnivå. Det er veldig sjelden i bruk, og Breivik er i dag den eneste i landet som er underlagt et så strengt regime i fengsel. Alle "vanlige", lukkede fengsler har høyt sikkerhetsnivå. Her (i høyre marg) kan man lese om særlig høyt sikkerhetsnivå. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|