|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Jeg er på ingen måte rådyktig til å sy. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?
Jeg kan også bruke en symaskin, men jeg fant ut at det ble både tungt og kronglete å få buksert sofaen inn i den hersenes symaskinen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
FEIL, FEIL, FEIL! Jeg gjorde den tabben å tro at 40 år gammel panel sikkert ikke ville lekke kvae. Gjett om jeg tok feil! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Oj, veldig overraskende!! Var det noe spesielt som ovn eller stekende sol som trigget kvaen i å sive ut? Treverk som har stått i oppvarmede rom skal jo tørke ut. Muligens høye temperatursvingninger kan få kvaen til å bli flytende igjen? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Nei, det var panel på et soverom. I ettertid har jeg lært at det er helt normalt at gammel panel får kvaeflekker når man ikke behandler på rett måte, og at man derfor alltid skal kvistlakke eller bruke sperregrunn når man maler ubehandlet panel. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På (opp?)tur
|
Jeg malte soverommet. Vært et bebodd hus i 55 år. Det kom frem, ja. Så bra ut en uke elller to, så kom det.
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Hos oss kom flekkene for fullt flere år etter at vi hadde malt. De første dukket opp ganske raskt, mener jeg å huske, men virkelig ille ble det først etter flere år. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|