Sv: Kl. 10 får vi vite dommen
Jeg synes ikke det er problematisk å skrive at man ønsker Breivik alt vondt på et slikt forum som dette. Det gjør ihvertfall jeg. Være seg juling, eller hva det måtte være.
Han er, i mine øyne, ferdig med å være menneske. En gang i verden har han vært et lite uskyldig barn, men han er nå et monster som ikke fortjener noen ting. Jeg er i mot dødsstraff som prinsipp pga faren for å avrette uskyldige, og jeg er glad for at Norge ikke praktiserer dette. Likevel mener jeg at dette er den mest riktige straffen for ABB.
Det må være lov å hate. Rosetog og "å holde hender med kjærlighet" holder ikke i lengden for han jeg kjenner som fikk en livredd oppringning fra dattera si den 22. juli. Hun hørte skudd og løp fortvilet rundt på Utøya mens hun snakka med faren sin på tlf. Så sier jenta; "Å pappa, der kommer det en politimann, nå er vi trygge". Sekunder etterpå hører faren to skudd i telefonen. Faren har i dag problemer med å takle livet sitt pga ham som "vi må huske på er et menneske og som vi må ta et kollektivt ansvar for."
|