Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-12, 21:33   #1
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?

Vi gikk langs veien i Spania, og datteren min var veldig ivrig på å gå over veien før alle var klare. 40 grader varmt, en 2,5 åring å holde styr på i tillegg og hun som stadig ville springe over veien. Tilslutt ble jeg så stresset at jeg nærmest brølte:
"Hvis du springer over veien nå så kan en bil kjøre på deg og det blir det MASSE blod!!!"
Datteren min er livredd for blod, hun blir hysterisk bare hun får en liten skramme, så jeg skremte henne skikkelig ja.

Heldigvis gikk resten av turen fint.

Gammel 27-08-12, 21:40   #2
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Silje sol, her.

Vi gikk langs veien i Spania, og datteren min var veldig ivrig på å gå over veien før alle var klare. 40 grader varmt, en 2,5 åring å holde styr på i tillegg og hun som stadig ville springe over veien. Tilslutt ble jeg så stresset at jeg nærmest brølte:
"Hvis du springer over veien nå så kan en bil kjøre på deg og det blir det MASSE blod!!!"
Datteren min er livredd for blod, hun blir hysterisk bare hun får en liten skramme, så jeg skremte henne skikkelig ja.

Men det er jo ikke blank løgn heller da, det kan skje.

Jeg og Kosegrisen er litt for like, så det går mang en kule varmt. Jeg prøver så godt jeg kan å si unnskyld de gangene jeg har overreagert, og forteller gjerne etterpå at nå ble jeg sint, men jeg er glad i deg da også. Jeg tror ikke jeg har sagt noe direkte slemt, men jeg blir brølemamma iblant ja.

Gammel 27-08-12, 22:40   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Silje sol, her.

Å, jeg er verre. Jeg skulle forklære hvor viktig det er å faktisk høre på beskjeder, uten dill og dall. At det faktisk kan være viktig, og at vi ikke alltid har tid til å komme med lange forklaringer, fordi det haster med å stoppe å gjøre noe før de skader seg, for eksempel. Som når ett barn står med fingrene inne i dør-vinkelen der, og det andre barnet skal til å smelle døren igjen (som var episoden som hadde utløst skjenneprekenen). Det så ikke ut til å gjøre nevneverdig inntrykk, så jeg lasset på med et eksempel til, nemlig det klassiske med å løpe ut i veien eller gjøre andre farlige ting i trafikken, og hvis man da ikke stopper når mamma roper STOPP! så kan man faktisk bli påkjørt! Og DØ!

Det den-gang-3-åringen, en meget følsom sådan, fikk ut av prekenen var at om man ikke hører på mammaen sin så DØR man. "Men mamma! Jeg vil ikke døøhøø!" snufset han, mens tårene trillet.

Jatta. Superpedagogen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.