Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[Avsporing] Kjøttdeig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 16:29   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det finst lite forskning som stadfester dette, som ikkje er betalt av kjøttindustrien. http://www.aftenposten.no/helse/article4212761.ece

Det var vel en noe forhastet konklusjon? Dette er journalister som har forhørt seg om lavkarboforskning. Hvis jeg skal full-fart-google emnet om dette vil jeg anta at denne linken er mer pålitelig. Jeg er nokså sikker på at jeg har hørt endel om at de som forsker på ernæring har gått litt bort fra påstanden om at animalsk fett i seg selv er usunt. Helt uten å trekke lavkarbo inn i bildet.

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg bruker karbonadedeig, og jeg vet jo at det i grunnen ikke er like sunt som rent kjøtt, men taco er så fryktelig godt. Det gjelder i grunnen en del av det som er usunt, at det er usunt også.

Hvorfor er det ikke like sunt som rent kjøtt?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 16:47   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det var vel en noe forhastet konklusjon? Dette er journalister som har forhørt seg om lavkarboforskning. Hvis jeg skal full-fart-google emnet om dette vil jeg anta at denne linken er mer pålitelig. Jeg er nokså sikker på at jeg har hørt endel om at de som forsker på ernæring har gått litt bort fra påstanden om at animalsk fett i seg selv er usunt. Helt uten å trekke lavkarbo inn i bildet.

Hvorfor er det ikke like sunt som rent kjøtt?

Du har rett i at det er lavkarboforskninga som er tema her, ja.

Kva som er sunt, avheng jo av kva slags helsemessige og ernæringsmessige behov ein har, uansett. Det er mange faktorar som speler inn - behov for protein og jern, versus fett, for eksempel. Kva skal vege tyngst?

Eg spis kjøttdeig og rødt kjøtt, men i mykje mindre mengder enn eg gjorde før, og hovudgrunnen til det er at det er lite bærekraftig.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.