Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?
Det avhenger vel litt av hvor sterk "oppsigelsen" er? Hvis jeg bare fader ut, uten noen helt spesiell grunn, så sier jeg sjelden ifra. Dersom det er mer drøye ting som fremprovoserer et brudd så er jeg litt usikker på hva jeg gjør. Jeg har iallfall ikke en enkel fasit jeg følger slavisk.
Jeg har nektet å avgi forklaring til en kjerring en gang, da hun spurte. Vi hadde først fadet ut, jeg bevisst, hun er jeg litt usikker på hva gjorde (interesserer meg ikke). Og så toppet det seg med en nokså drøy sak (i mine øyne) hvor jeg kuttet tvert i mitt hode. Det tok litt tid før hun skjønte at jeg hadde kuttet, at det ikke bare var en fade ut-greie. Når hun begynte å grave for å få vite gadd jeg ikke avlevere noe som helst annnet enn "Ligg unna. Ikke interessert."
Men med til historien hører det altså til at hun hadde fisket og spurt ut samtlige bekjente og felles venner vi hadde, før hun spurte direkte, i tillegg til at hun gjorde seg uskyldig og uforstående, noe jeg hadde vanskeligheter med å tro på at hun var, all den tid hun gjorde omfattende detektivundersøkelser i nettverket mitt FØR hun spurte direkte. Ja, direkte, vel, på sms da.
Hadde denne dama spurt tidligere/og meg direkte, kan det faktisk tenkes hun hadde fått en forklaring.