Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags klær har barn i Oslo/Akershus på seg om morgenen om dagen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 11:35   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg om morgenen om dagen?

Jeg synes det er kaldt. Det er kun fnisingen fra de rundt meg som stopper meg fra å dra på parkasen. (Ja, jeg hadde den en dag i forrige uke, og da lo alle. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:37   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er kaldt. Det er kun fnisingen fra de rundt meg som stopper meg fra å dra på parkasen. (Ja, jeg hadde den en dag i forrige uke, og da lo alle. )

Så slemt av dem ( )

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:47   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes også det er kaldt, brr!

Gammel 19-09-12, 11:50   #24
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva klær har barn i Oslo/ Akershus på seg på morningen om dagen?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Sokker, vanlig bukse, t-skjorte, genser og softshelljakke. Gore-tex sko eller vanlige joggesko. Det er da ikke så kaldt ennå.

Johoho!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er jo iskaldt!

Ikke sant!

Er selv frysepinn så jeg kler på meg godt. Mannen er varm og vi er vel ikke helt enig om hvor mye klær man trenger nå. Jeg med ull på meg inne og han i t- skjorte ute.
I dag var det jeg som var sammen med vesla når hun skulle kle seg. Og vesla hadde sokker, bukse, singlet, genser og vindtett tykk fleece. Og tynn lue, skjerf og vanlige joggesko når hun gikk. Men hun klagde på kalde fingre så jeg må finne frem noen tynne votter snart.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:19   #25
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Den ene dagen er 12 grander, neste morgen 4 grader. Det er stor forkjell. For å holde meg varm på sykkel bruker jeg vintertøy når det er under 5 grader.

Barna har ullsinglett, bukse, genser, vidtett fleece og tynn lue og vanter etter behov.

Tenkte etter levering at yngste kanskje burde hatt HH selebukse på turdag i dag.

Gammel 19-09-12, 13:21   #26
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Gutt på snart 10 hadde idag en tynn ullgenser som eneste genser, dongeribukse, joggesko eller støvler (jeg går før ham, så jeg aner ikke helt hvilket skotøy han tok) og en av allværsjakkene. Han bruker lue av og til, men det er mest fordi den er ny og kul.

Minste på 5 fikk på seg en ny tights, som er litt tykkere i stoffet, ullsinglet og bomullsgenser, allværsjakke og joggesko (støvlene stod i barnehagen).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 13:25   #27
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Er det bare vi som har begynt med ull i full skala? Førsteklassingen min har ullongs, ulltrøye med lang arm, bukse og ytterjakke med for. Ullsokker og joggesko på beina.

Gammel 19-09-12, 13:34   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Full regnmundur. Denne blir selvsagt helt upassende i løpet av dagen, da sola jo dukker opp en time eller to etter ankomst skole/barnehage. Ettersom vi har et stykke å sykle, har regntøy vært nødvendig i det siste. Under har de bare vanlig bukse, bomullstrøye og -genser.

Ull, nei, det er langt unna ulltemperaturer for oss ennå. Særlig førsteklassingen er veldig varmblodig og ville ha grått om hun måtte ha ull på seg nå.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 13:39   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Er det bare vi som har begynt med ull i full skala? Førsteklassingen min har ullongs, ulltrøye med lang arm, bukse og ytterjakke med for. Ullsokker og joggesko på beina.

Vi begynner ikke med ull før det bikker null grader. Da hadde han rent bort.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 13:42   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær har barn i Oslo/Akershus på seg om morgenen om dagen?

Ull? Niåringen min kom hjem i bar overkropp i går. og Genseren hans hadde blitt våt, må vite.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 14:01   #31
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

jeg har en frossenpinn av en unge, jeg har nok det. I går lurte hun på hvor de flyttbare varmeovnene våre er, for hun hadde så lyst til å varme opp pysjen sin før hun tok den på, slik hun gjorde i fjor vinter.

Gammel 19-09-12, 14:02   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har en frossenpinn av en unge, jeg har nok det. I går lurte hun på hvor de flyttbare varmeovnene våre er, for hun hadde så lyst til å varme opp pysjen sin før hun tok den på, slik hun gjorde i fjor vinter.

Soulmate!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 14:08   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror hadde ullgenser og ullsokker igår fordi de har skogsuke. Det hadde imidlertid vært veldig varmt ifølge ham, så idag er det kun ullsokker.
Han går nå i andre klasse, og det blir nok ikke ull på ham før november/desember. Jeg ser at behovet er annerledes enn i barnehagen.

Lillesøster går i ull fra oktober til april. Vi starter nok etter høstferien.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:25   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden plukket selv frem en ulltrøye en kjølig morgen i forrige uke, og har ikke ønsket å gå tilbake. Han bruker tynne ulltrøyer som genser hele vinterhalvåret. Men han bruker ikke longs og ullsokker enda, heller ikke votter eller spesielt varm jakke.

Gammel 19-09-12, 15:58   #35
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker vanlige klær, bukse, genser og sokker i bomull. Utenpå der har han en skalljakke fra Bergans. Den blir kastet i løpet av dagen, for han er ganske varm av seg. Vi har ikke startet på ulltøyet ennå nei.

Gammel 19-09-12, 16:59   #36
Left
Passiv

Standard

Mine har på seg tynt ulltøy, hoodies, dongeribukse/joggebukse og skalljakke. De har buff under sykkelhjelmen, og tynne vanter på hendene. Det er kaldt å sykle nå.

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 17:45   #37
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Niåringen min tar skolebuss som henter han hjemme, så han er ikke ute og går så tidlig, så han har bare på seg en langermet genser og en høstjakke. Vanlig bukse og joggesko. Dessuten er han veldig varm av seg, så han trenger sjelden å bruke så veldig varme klær.

Begge mine blir hentet hjemme med minibuss, så ingen spesielt varme klær her enda.
Pompen hadde smeltet om jeg hadde kledd på han ull alt nå tror jeg. Når han hentes på SFO har han tatt av langermet og går i tskjorte og bukse inne. Ute han han på langermet altså.

Gammel 19-09-12, 17:47   #38
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har rimelig lik temperatur som i Oslo, poden ha på seg t-skjote, tynn genser, jeans og softshell eller skalljakke.
Når jeg henter han på sfo løper han ute i t-skjorte og jeans.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 21:39   #39
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nå bor jeg i Rogaland, 11 grader her om morgenen. 2.klassingen har på seg bukse, ofte alllværsbukse (regner som regel når hun går), tynn bomullsgenser og allværsjakke. Hun har ofte hatt på fingervanter også. Hun sier selv hun er varm nok. I dag gikk hun hjem uten jakke og var varm.

Det blir en stund til eldste begynner med ull og som i fjor blir det kun ulltrøye og vanlig strømpebukse. Yngste begynner nok i oktober en gang, men det kommer helt an på hvor varm oktober blir. Bhg har god innetermp og et lunt og flott uteområde.

Gammel 19-09-12, 22:03   #40
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Puddingen gikk med short med strømpebukse under, og sistnevnte var tatt av da hun kom hjem. Men hun har fiskeblod i årene, det skal hun ha.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.