Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sosiale medier og "copyright"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 21:56   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sosiale medier og "copyright"

Sjølsagt rapper man ikke andres bilder. (Eller legger ut bilder av andres barn - jeg må ta en ny prat med søstra mi om at hun må spørre oss hver gang hun ønsker å legge ut bilde av ungene. Sjøl om det er hun som har tatt bildet... )

Mannen og jeg prata om noe liknende nå nylig. Vi traff nemlig en bekjent her om dagen, og mens vi satt og snakka, fikk Pjotten se bilder på telefonen hennes. I bildemappa hennes lå et bilde av Pjotten, som pappa har tatt av ham og jeg har delt på FB. Det har hun altså lasta ned... Jeg blei så paff at jeg ikke fikk sagt noe. Mannen og jeg var enige om etterpå at det 1) var ganske sært og 2) at vi ikke likte det. Jeg skjønner at det er en risiko man tar ved å publisere bilder, så jeg legger ikke ut ting jeg ikke tror ungene synes er ok om 15 år også, men likevel, da. Må visst stramme inn på tilgangen til diverse album...

Hvis noen har rappa et bilde du har tatt, så synes jeg du skal si fra. Ikke at jeg alltid synes det er så lett sjøl.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.