Sv: Solskjerming til dette vinduet?
Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.
Til mitt forsvar vil jeg si at solskjermingen sparer oss for mange penger også. Vi har såpass kraftig sol inn vinduene at møbler og tepper og til og med gulvbelegget har solskader. Temperaturen på våren og sommer overstiger nesten alltid 30 grader inne i stua om vi ikke skjermer mot sola. At vi kjøpte så dyre gardiner er fordi vi har planer om at de skal vare i årevis. Verken møbler eller gardiner byttes med humør og årstid hos oss, så jeg syns ikke det er sløsing å bruke penger på noe av høy kvalitet som samtidig øker levetiden på øvrig interiør.
Det er sikkert mye pengene kunne vært brukt til, men når vi har lagt mye arbeid i oppussing og innredning av stua så syns jeg solskjerming er en god investering for å forlenge tiden til neste gang ting må pusses opp og byttes.
Nemlig. Da jeg kjøpte rekkehuse var det et stort, lyst felt på parketten der solen hadde tatt. Og det blir bakerovn når solen står på. Da er gode gardiner er must. Og de jeg har kjøpt varer herfra til evigheten. Og så synes jeg ikke 24 000 for plissegardiner til to dører, et stort stuevindu, fire vanlige vinduer, tre takvinduer og et gulv-til-tak vindu med skå var så himla dyrt ferdig montert.
Men jeg kuttet de spesiallagte rullegardinene til soverommene og kjøpte IKEA sine, som er litt for store. De var liksom ikke SÅ viktig på soverommene.