Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Open Office - gaaah!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-12, 12:11   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Open Office - gaaah!

Altså. Jeg har open office og skal sende en fil. Jeg får IKKE til å lagre den som word-dokument om det smeller. Får feimelding om at den kan inneholde formatering eller innhold som ikke kan lagres i word-format. Ok. Så forsøker man å lagre det som PDF. Både ved å velge PDF-format (som den aksepterer uten feilmelding) og ved "eksporter som PDF". Som også går fint. Og når jeg står i qybele og laster opp, så laster den opp en fil som heter "blablabla.pdf". Men det de får i andre enden er en fil som heter "PDFblablabla.flv - altså en video-fil. Og når jeg går inn i Finder så ser jeg jo at ganske riktig. Der ligger den som "PDFblablabla.flv".

Hva i alle dager gjør jeg. Open office er jo helt meningsløst om jeg ikke kan eksportere filer verken som PDF eller wordfiler. Det er jo liksom ikke for meg selv jeg skriver.

Gammel 27-09-12, 12:17   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Open Office - gaaah!

Jeg kan bare si: så rart. Dette går helt uproblematisk for meg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 13:42   #3
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men når du får feilmeldingen om at den kan inneholde formatering eller innhold som ikke kan lagres i word-format, får du da alternativer om å fortsette eller avbryte? Eller det bare en feilmelding om at det ikke går?
Nå er det veldig lenge siden jeg har brukt open office, men jeg brukte det mye i en tidligere jobb, og jeg tror aldri jeg hadde problemer med det du beskriver.
Hvis du går på 'lagre som' - kan du da velge mellom .odt og et annet format?

Gammel 27-09-12, 13:50   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer helt fint å lagre det i odt.-format. Bare ikke som noe annet. Jeg får opp alternativet om å lagre det som odt-dokyment når den ikke vil lagre som .doc. Men det hjalp liksom ikke så mye når de i andre enden må ha .doc....

Men nå har jeg fått sendt odt.-dokumentet over til Bobbelur, som klarte å lagre det som doc. så da er det tydelig at det er programmet og ikke dokumentet som er problemet. Så da må jeg vel bare av- og reinstallere dritten.

Gammel 27-09-12, 14:14   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gitt opp hele OO og installert LibreOffice i steden.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 16:03   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får også alltid den beskjeden/feilmeldingen, men jeg bare velger å lagre likevel og da funker det.

Gammel 27-09-12, 16:05   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg gav opp heile open office og gjekk over til vanleg office. Då funkar det og det er ikkje problemer for læraren og åpne filene som me sender.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.