Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 14:39   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Kokvask tar jo heller ikke så mye lenger tid enn alminnelig 60 grader, så hva er grunnen til at dere ikke kokvasker? Bare nysgjerrig, altså.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:18. Årsak: Endret overskrift
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:40   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kokvask tar jo heller ikke så mye lenger tid enn alminnelig 60 grader, så hva er grunnen til at dere ikke kokvasker? Bare nysgjerrig, altså.

Det meste vi vasker på 60 grader er merket med at det tåler 60 grader, og jeg regner med at det ville slite mer på tøyet å vaske det på 95 (i tillegg til at det ville trekke mer strøm, naturligvis).

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:19. Årsak: Endret overskrift
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:47   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv:

Hos oss er det mannen som kokvasker . Han vasket, som jeg har nevnt her inne 100 ganger, mitt kjære nøstebarnteppe på 90 grader.

Nå kokvasker han innimellom gulvkluter , kjøkkkenkluter og den slags. Det andre tar vi på 60 grader.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:52   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Det hender jeg kokvasker sengetøy og/eller håndklær, men det er nærmest bare "for syns skyld", ikke fordi jeg tror at det egentlig spiller noen rolle. Jeg vasker stort sett alt på førti grader. Har jeg en egen maskin med bare sengetøy eller håndklær, vaskes det på 60 grader. Eller 40. Pytt sann.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:19   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Hvorfor jeg sjelden kokvasker? Fordi jeg tenker at det sliter mye på tøyet, og ikke er nødvendig. Hvis det er noe som er ekstremt skitten, vi har hatt omgangssyke (spy på sengetøy), så hender det at jeg slenger på en kokvask. Og en gang gjorde jeg det rett og slett bare fordi jeg ville sjekke om noen flekker som ikke gikk bort på 60 grader, forsvant på 90 grader. Det gjorde det forresten ikke.

Men mht sopp i maskinen, det har jeg aldri tenkt på. Hmmm, det hender noen gang at klærene lukter litt rart (spesielt sort tøy), og da har jeg kjørt gjennom et par ganger med 60 grader og klorin. Kanskje jeg heller skulle begynne med en 90 grader i ny og ne? Siden det ikke er på grunn av prinsipper jeg aldri koker, liksom.

Gammel 13-04-07, 19:39   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv:

Jeg vasker aldri klær.
Mannen jobber på et vaskeri, så jeg sender alt skittentøyet opp med ham, og så kommer det tilbake i sekker, ferdig vasket og brettet og bare til å legge i skapet.
Frynsegoder er kjekke greier.

Sist redigert av Enhjørning : 13-04-07 kl 20:00.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 19:53   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg vasker aldri klær.
Mannen jobber på et vaskeri, så jeg sender alt skittentøyet opp med ham, og så kommer det tilbake i sekker, ferdig vasket og brettet og bare til å ølegge i skapet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 19:56   #8
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg vasker aldri klær.
Mannen jobber på et vaskeri, så jeg sender alt skittentøyet opp med ham, og så kommer det tilbake i sekker, ferdig vasket og brettet og bare til å ølegge i skapet.

DET frynsegodet skulle jeg absolutt likt å hatt!

Gammel 13-04-07, 19:57   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

DET frynsegodet skulle jeg absolutt likt å hatt!

De har helt sikkert hatt sex oppå en sånn svææær tørketrommel

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 22:36   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv:

Her er det ca 2 stappfulle maskiner annenhver dag. Tørker alt ute nå om sommeren, om vinteren går alt i trommelen.
Kokvasker kluter og håndkler ca 1 gang i måndten.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:05   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker hver dag

Har ingen dager i løpet av uken hvor jeg har så mye tid at jeg kan vaske og ordne 4-5-6 vaskemaskier på en dag

Men, jeg er kjempeheldig og jobber fra hjemmekontor
Veldig lettvint å ta 5 minutter nå og da for å sette på maskinen, tømme den , henge opp, tromle etc

Men vi er 4 barn og to voksne her, og det ene barnet på landbrukssole...dvs mye skittentøy fra henne

Gammel 10-05-07, 19:39   #12
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Jeg vasker klær hver dag jeg og. Klarer ikke se på hauger med skittentøy som ligger på vaskerommet. Og har fått det for meg at det lukter fort når det ligger tørre klær og våte klær om en annen.
Jeg vasker nok mere enn det jeg strengt tatt trenger , men jeg klarer ikke halvskittent tøy.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.