|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv:Kokvask tar jo heller ikke så mye lenger tid enn alminnelig 60 grader, så hva er grunnen til at dere ikke kokvasker? Bare nysgjerrig, altså. Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:18. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv:
Det meste vi vasker på 60 grader er merket med at det tåler 60 grader, og jeg regner med at det ville slite mer på tøyet å vaske det på 95 (i tillegg til at det ville trekke mer strøm, naturligvis).
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:19. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#3 |
|
godt brukt
|
Sv:Hos oss er det mannen som kokvasker . Han vasket, som jeg har nevnt her inne 100 ganger, mitt kjære nøstebarnteppe på 90 grader. Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:19. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv:Det hender jeg kokvasker sengetøy og/eller håndklær, men det er nærmest bare "for syns skyld", ikke fordi jeg tror at det egentlig spiller noen rolle. Jeg vasker stort sett alt på førti grader. Har jeg en egen maskin med bare sengetøy eller håndklær, vaskes det på 60 grader. Eller 40. Pytt sann.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:19. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Hvorfor jeg sjelden kokvasker? Fordi jeg tenker at det sliter mye på tøyet, og ikke er nødvendig. Hvis det er noe som er ekstremt skitten, vi har hatt omgangssyke (spy på sengetøy), så hender det at jeg slenger på en kokvask. Og en gang gjorde jeg det rett og slett bare fordi jeg ville sjekke om noen flekker som ikke gikk bort på 60 grader, forsvant på 90 grader. Det gjorde det forresten ikke.
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv:Jeg vasker aldri klær.
Sist redigert av Enhjørning : 13-04-07 kl 20:00. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv:
|
|
|
#8 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv:
DET frynsegodet skulle jeg absolutt likt å hatt!
|
|
|
#11 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Jeg vasker hver dag
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Jeg vasker klær hver dag jeg og. Klarer ikke se på hauger med skittentøy som ligger på vaskerommet. Og har fått det for meg at det lukter fort når det ligger tørre klær og våte klær om en annen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|