Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Min lærer"- greit eller ikke?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-12, 22:52   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?

I forhold til håndverkere har det jo en funksjon, man leier ikke inn en som svindler deg. Da går det også på firma, ikke enkeltperson. I forhold til lærere har det ingen annen funksjon utover hets og gapestokk. Det er ikke skoler som blir hengt ut, men enkeltmennesker som kanskje så seg nødt til å stryke en hel haug med giddalause elever.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 23:14   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I forhold til håndverkere har det jo en funksjon, man leier ikke inn en som svindler deg. Da går det også på firma, ikke enkeltperson. I forhold til lærere har det ingen annen funksjon utover hets og gapestokk. Det er ikke skoler som blir hengt ut, men enkeltmennesker som kanskje så seg nødt til å stryke en hel haug med giddalause elever.

Nja - jeg er ikke helt enig. Jeg ville soleklart foretrekke å velge en skole der de ordner seg annerledes enn å ende med halvparten av elevene i stryk samme hva grunnen er.

Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 23:16   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Nja - jeg er ikke helt enig. Jeg ville soleklart foretrekke å velge en skole der de ordner seg annerledes enn å ende med halvparten av elevene i stryk samme hva grunnen er.

Jepp, selv om akkurat hva de ender med ikke akkurat bare har med "hvordan de ordner seg".

Men jeg tror ikke akkurat man finner ut av det ved å lese disse omtalene . Et tilfeldig sitat som jeg ikke tror at er så personlig at det ikke kan siteres: "han gir ganske mye lekser, men heldigvis sjekker han sjelden om man har gjort dem". Jeg synes i det hele tatt man finner ut lite om skolen som sådan, mer om enkeltlærere slik det ser ut nå.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 23:40   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og da mener du at en slik side er veien å gå for å finne ut det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 23:44   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Få ungen din på skolen, du, så ordner vi resten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 23:58   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og da mener du at en slik side er veien å gå for å finne ut det?

Neida. Jeg vet at det nesten ikke er til å tro, men jeg er nok ikke helt kav idiot.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Få ungen din på skolen, du, så ordner vi resten.

Det er igrunnen en deal som hadde vært veldig bra. Grei ansvarsfordeling. Men noen lærere greier å utrette mirakler nesten uansett - andre greier ikke å lære bort ting til nesten noen som helst. Mellom slike ytterpunkter er det ganske mye forskjellig - jeg skulle nok ønske at standarden var en del jevnere enn det virker som om den ofte er.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.