|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Jeg synes det er en viss forskjell på å kalle seg tykk, og på å sammenligne seg med en gris. Det førstnevnte ser jeg kan ha en grei effekt i det å forholde seg til overvekt, for man kaller en spade en spade. Men gris..? Det gir meg følelsen av mobbeofre som selv kaller seg stygge ting, for å ta brodden av mobbingen. Og vil man "legalisere" bruken av ordet gris om overvektige?
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!
Enig. Jeg liker ikke ordet "feit" heller. Det er ikke nøytralt. "Tjukk", "overvektig", osv. er nøytrale ord. "Feit" er kraftig ladet.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Nei, jeg synes heller ikke man skal sammenligne seg med en gris, selv om griser er veldig ålreite dyr. Denne grisevekt-tippingen til jul var vel noe iallefall min lokalavis bedrev før jul hvert år, men jeg synes ikke det er noen god idè å lage en slik tippekonkurranse om egen vekt. Jeg tror fallhøyden kan bli for stor, som sagt. Jeg er vel heller ikke overbevist om at så mange egentlig ønsker å tippe i en slik konkurranse. Jeg er gjerne med og heier på en som forsøker å legge om livsstilen sin, men jeg er vel ikke så overvettes interessert i hvilke tall som står på ei vekt jeg selv ikke står på. Jeg har i grunn mer enn nok med min egen vekt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|