|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg synes også at problemstillingen man tar opp i HI er interessant. Hva er "normalt"?
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
Godt skreve! Eg har det omtrent på samme måten. I helgene drikke vi vin både fredag og laurdag. Mengdene er på en slik måte at vi blir lett berusa. Ei flaske kvar omtrent tenker eg. Da tar eg et glass mens eg lage middagen, et eller to til middagen (på dette tidspunkt er ungane i seng) og et til utover. I tillegg er eg vel på det eg kalle fest en gong pr.måned. Da er eg sjarmerende snublefull og er sliten dagen derpå. Ungane er aldri involvert i slik type festligheter. Eg kan også gjerne ta meg et glass vin en tirsdag, men i desse slanketider droppe eg det.
|
|
|
|
#3 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
Jeg er veldig på linje med Tjorven og Tussa, nesten som jeg kunne skrevet det selv
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Vi er vel temmelig moderate tror jeg, men ikke avholds. Med hensyn til ungene synes jeg det er greit å vise både at en kan kose seg med et glass vin og stoppe der, men også at vi fint kan kose oss uten alkohol også. Vi har litt for mange venner og bekjente som har gradvis flyttet grensen mht hva som er normalt. Jeg tror mange anser seg selv som et "passende gjennomsnitt" og justerer grensene for hva som er greit etter hvor mye de selv drikker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Egentlig burde jeg drukket mye mer for gubben drikker så og si aldri. HAn orker ikke for han blir visst sliten dagen etter etter kun en øl eller et glass vin. Han kjører alltid hjem.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|