|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?
Jeg synes det er ekkel forbruksmentalitet å støtte noen av billigkjedene. Både av menneskelige og miljøhensyn, men også fordi det i større grad stimulerer til bruk-og kastmentalitet.
|
|
|
#2 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Vel, da får jeg vel leve med det frem til jeg får meg en fast og relativt godt betalt jobb da. På mitt knøttlille student- og NAV-budsjett er det fullstendig uaktuelt å kjøpe noe som helst klesplagg som koster 1800 kroner.
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvis det er noen trøst, så lever jeg helt godt med det på to helt ålreite lønninger også. Jeg synes ikke det er bruk og kast-mentalitet å kjøpe en jakke som passer når man har vokst fra den man hadde.
|
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg kjøper både brukt, arver og fra kjedebutikkene. Det er sikkert noe man må betale mer for mht kvalitet, men jevnt over klarer en sjuåring fint å holde seg god og varm i 15min på vei til skolen med jakke fra Cubus e.l. De fleste billigere vinterdresser enn 1500 kr holder en unge tørr og varm i friminutt eller i en-to timer ute i barnehagen. Og hva snakker man om egentlig, det er vel masseproduksjon i billigere land av disse dyrere klærne også.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|