Sv: Ignore
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Ja, men det kan vel ikke settes krav til at de som hiver seg på ignoreringsknappen kun skal lese?
Da er det nemlig greit nok tenker jeg. Da kan man ignorere halve forumet. Ingen vil merke det. For brukere som deltar synes jeg å ignorere blir for dumt.
Det er der det som ble nevnt tidligere i tråden om grader av ignorering kommer inn. Slik som det er i dag så vil du kunne se om noen du ignorerer har deltatt, da kan du velge å lese det som er skrevet. Hvis ikke de du har ignorert har deltatt så gjør det ingen forskjell.
Diskusjonen startet med en frustrasjon over at dagens ignoreringsfunksjon ikke er optimal, så har diskusjonen gått over i hva mer vi kan få ut av ignoreringsfunksjonen siden dagens løsning ikke er optimal verken den ene eller andre veien. Hvis man får en funksjon der alle spor etter de man ignorerer fjernes så er jeg enig med deg i at det potensielt kan bli en del "god dag mann økseskaft" rundt om. Men hvis man bare har valgt å ignorere feks en brukers avatar og signatur så vil jo ikke det påvirke diskusjonen i det hele tatt (eller i den grad det påvirker så er det positivt siden en fjerner irritasjonsmoment).
Om det i hele tatt er greit å ignorere faller litt utenfor denne tråden, syns jeg, da det er veldig individuelt hva en foretrekker. Ignoreringsfunksjonen også en individuell funksjon, da det er ingen andre som ser om du bruker den eller ikke.
|