Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 13:05   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Nå har jeg mailet litt med styreren og hun skriver at det ikke er snakk om å kutte frukten, men at den skal gis sammen med frokost og lunsj, altså til måltidene. Hun mener at de fleste barna ikke trenger mer enn grønnsaker på ettermiddagen for hvis de får mer enn dette så mister de matlysten til middag. Hun er allikevel åpen for at noen av de minste barna kan få spise knekkebrød dersom de ikke vil spise grønnsaker.

Det er visstnok ingen av de andre foreldrene som har reagert, men jeg fikk jo vite det helt tilfeldig. Barnehagen har ikke informert foreldrene på foreldremøte eller på felles skriv så jeg vet ikke egentlig hvor mange som vet det. Noen tidligere i tråden nevnte at jeg kunne ta det opp i SU. Det hadde sikkert vært lurt, men det er jeg som er SU-representant på avdelingen der frøkna går, men jeg aner ikke hvordan jeg kan gå fram foruten om å vente til det innkalles til møte og når det skal skje vet jeg ikke. I fjor var det ingen møter i det hele tatt. Jeg har ikke epostadressen til de andre foreldrene heller.

Jeg har begynt å sende med matpakke til ettermiddagen med litt brød og frukt/bær. Så er det løst for vår del, men det kjennes ikke bra ut. De på avdelingen gjør så godt i kan, men matpakken er en konstant påminner om at jeg egentlig ikke er fornøyd.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.