|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du arbeidsgiver eller arbeidstaker? | |||
Jeg eier min egen SMB, har 0-2 ansatte |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2,74% |
Jeg eier min egen SMB, har 3-9 ansatte |
2 | 2,74% |
Jeg eier min egen SMB, har fler enn 10 ansatte |
0 | 0% |
Jeg er selvstendig |
2 | 2,74% |
Jeg er ansatt |
64 | 87,67% |
Annet, svarer mer utførlig i tråden. |
3 | 4,11% |
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinoff av 35-timers uke] Ansatt eller ansetter?Jeg er selvstendig næringsdrivende, har ingen ansatte. Leier kontor, utstyr og medhjelpere fra et AS der det drives tilsvarende virksomhet som jeg holder på med. I tillegg har jeg en liten bistilling der jeg er ansatt i fylkeskommunen men har offentlig sykehus som arbeidssted.
![]() |
#23 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
![]() Sv: [Spinoff av 35-timers uke] Ansatt eller ansetter?Enig med flere her som uttrykker bekymring/oppgitthet over måten velferden i Norge eskalerer. De som ønsker å jobbe redusert må gjerne gjøre det men må selvfølgelig ta kosten selv..! Jeg trives med å jobbe fullt og har det veldig fleksibelt mtp flex, hjemmekontor osv. Jobber oftere 10 timer enn 6 uten at det går nevneverdig utover famililivet |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinoff av 35-timers uke] Ansatt eller ansetter?
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() Sv: [Spinoff av 35-timers uke] Ansatt eller ansetter?Jeg er begge deler og kjenner at jeg er ihvertfall ikke interessert 6timers dager av den enkle grunnen at det er vanskelig nok å komme på jobb, få oversikt over hva som må gjøres OG faktisk få gjort det i den tidsrammen som allerede eksisterer. Dersom arbeidsdagen min (og de andres) skal reduseres betyr det at enten må jeg jobbe fortere ellers vil mindre bli gjort. Vi er alene på jobb og det går såvidt som det er. Å få enda mindre gjort i løpet av en dag vil bety stengte dører for min bedrift (serviceyrke). |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|