Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 16:38   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Jeg tror ikke det er noe moro å være modde, nei, det vil si all min erfaring tilsier at det er mye jobb og lite gøy. Det betyr jo ikke at man ikke kan utvise vanlig folkeskikk?

Gammel 21-10-12, 16:43   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tror ikke det er noe moro å være modde, nei, det vil si all min erfaring tilsier at det er mye jobb og lite gøy. Det betyr jo ikke at man ikke kan utvise vanlig folkeskikk?

Og som du sikkert så i min melding med moderatorisk underskrift lenger opp i tråden, er ledelsen enig i at tonen var for skarp og at det er bra at tråden er slettet.

Toffskij, moderator

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 01:30   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Pøh, du fikk med deg litt av hvert (.bl.a. et par snacksne bilder som du sikkert har som bakgrunn i dag) som modde så jeg tror nok du syns det var mer gøy enn du gir uttrykk for

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 01:34   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Pøh, du fikk med deg litt av hvert (.bl.a. et par snacksne bilder som du sikkert har som bakgrunn i dag) som modde så jeg tror nok du syns det var mer gøy enn du gir uttrykk for

Gammel 22-10-12, 02:54   #5
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det er en skikkelig uggen stemning her om dagen, hinting og snakk om mistillit, knebling, utestenging og så videre.
Jeg synes det burde åpnes for at en kan ta en skikkelig diskusjon der alle fritt kan si det de mener for å få reset luften. Nå er det jo skikkelige "det andre forumet" tendenser her.
Jeg eier/driver selv et lite forum, og hadde ikke kunnet gjøre det om jeg ikke hadde tenkt over det i alt jeg skriver. Og det forventer jeg fra admins/modder i alle fora jeg frekventerer. En modde har et litt overordnet ansvar for å oppføre seg litt bedre enn "vanlige" brukere, litt som et kommunestyre (siden begge baseres på frivillighet i større eller mindre grad), der det selvsagt finnes råtne epler i kurven, men i de fleste tilfeller er man seg sin rolle utad bevisst og oppfører seg deretter.
Hvis det er mistillit mot modder burde det være rom for å ta opp dette åpent i forumet, og er mistilliten velbegrunnet bør da modden(e?) vurdere å ta sin hatt og gå.
Så klart er det ikke slik at man som modde/admin skal tåle alt som kommer, men man bør håndtere det på en ryddig måte slik at man unngår spekulasjoner og sur stemning i et helt forum.
En av grunnene til at jeg begynte å bruke FP, og at jeg har anbefalt det til flere er at det alltid har vært rom for å diskutere ting åpent, ta vanskelige ting opp og ikke minst kunne snakke seg ferdig. Det er min oppfatning at så ikke er mulig lengre, og det finner jeg veldig uheldig, for det ødelegger mye av det som var/er fint med FP.

Gammel 22-10-12, 08:02   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg kan ikke forstå at vi har kommet dithen til at folk blir vurdert kastet ut herfra. Det rimer iallefall dårlig med bakgrunnen for at hele dette forumet oppsto. Men for all del, hva vet vel jeg. Det er tydeligvis mye jeg ikke vet..

Det er jo nettopp det, forumet har forandret seg når dette skjer. Når det tas opp blir initiativtaker kalt bråkmaker/oppvigler/surpomp. Å sette spørsmålstegn ved det man oppfatter som en betydelig kursendring er vel ikke så rart, det handler jo om hvordan man vil bruke forumet fremover.

Gammel 22-10-12, 08:26   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Det er en skikkelig uggen stemning her om dagen,

Er det virkelig det? Litt småkrangling merkes jo i enkelttråder, men ikke så ille at man kan si at den dårlige stemningen rår på hele forumet, vel? Eller er det jeg som er så opptatt med å flåse og lage innlegg om julekalendere og kåring av styggeste bilrumper at jeg rett og slett ikke får med meg vesentligheter?

Tilsynelatende lav kjerringfaktor var en av grunnene til at jeg la min elsk på FP fra første stund, og inntil videre velger jeg å håpe at FP fremdeles er det forumet jeg trodde det var.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.