![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Følge miljøfartsgrensen?Jeg følger miljøfartsgrensen på ring 3. Den er 60 km/t. Jeg føler at jeg er ganske alene om å faktisk kjøre sakte nok. Dette er jo egentlig en god vei med 80 km/t fartsgrense sånn ellers.
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Jeg er ikke helt lovlydig på ring 3, må jeg innrømme
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Jeg sliter med å holde 60 km/t på Ring 3. Da må jeg i tilfelle bruke cruise control. Jeg er vant til å ligge i 90 km/t på den veien, og da føles det skrekkelig sakte å ligge i 60. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Men jeg syns egentlig ikke det er noen forskjell på å bryte en miljøfartsgrense som en annen fartsgrense
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Martis: akkkurat mitt poeng også. Å kjøre i 80 på ring 3 er jo ikke trafikkfarlig, men det er miljøfarlig om vinteren. Jeg synes jo i prinsippet at det er minst like ille.
![]() |
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?
Er det egentlig det? Slik jeg har skjønt det så er miljøfartsgrensen omstridt. Miljøeffekten av å redusere hastigheten fra 80 til 60 km/t ble testet på en vei her for et par år siden (husker ikke hvilken vei det var). Resultatene viste mindre svevestøv ved å senke fartsgrensen. Men det ble i undersøkelsen ikke tatt hensyn til at mange bilister valgte å kjøre andre veier når fartsgrensen ble redusert på testveien. Forskere anser derfor denne testen for meningsløs, og dette er all empirien som ligger bak beslutningen om å redusere fartsgrensen på Ring 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?OK. Kanskje stoler jeg for mye på byråkratiet. Jeg har liksom trodd at hvis man gjør noe sånt så var det godt dokumentert at det hadde effekt.
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Jeg forsøker å ligge i 60, men det er jammen vanskelig når man dermed sinker trafikken. Sist gang lå jeg vel i 65-70. Det var relativt mye trafikk, og mange som skulle på fra høyre. Da fikk jeg jo valget mellom å bremse ned mye eller legge meg i venstre. Jeg valgte som regel det siste, og da er det vanskelig å komme seg inn i høyre felt igjen. Da kan man altså ikke ligge i 60.
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Jeg må bare spørre, for jeg lurer så veldig: Hvorfor ligger du i "minst 80" når fartsgrensen er 70? Jeg syns det er temmelig arrogant, faktisk.
![]() |
#12 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Kjørte der senest i ettermiddag og da var det faktisk en god del som holdt fartsgrensen nogenlunde. I høyre felt vel og merke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Jeg er ikke så flink med den miljøgrensen, dessverre. Farten er lavere enn ellers, men ofte rundt 70. Det har blitt bedre gjennom sesongen, gassfoten har aklimatisert seg etter hvert.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?Nå har ikke jeg kjørt noe særlig på ring 3, men har i all hovedsak fulgt miljøfartsgrensen på RV 4 Trondheimsveien. Og ja, som regel har jeg følt meg litt som en treg sinke.
![]() |
#15 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge miljøfartsgrensen?De få gangene jeg kjører der holder jeg den grensen, men det er mange som ikke gjør det har jeg sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|