|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!NRK Super er flott. Nytt på Nytt også. Nyhetene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!Har nok etter hvert fått et litt annet syn på NRK enn tidligere. Samtidig sitter jeg med at det ikke akkurat er et mediehus der pengene nødvendigvis utnyttes effektivt på en del områder.
![]() |
#24 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!Jeg ser mindre og mindre på TV, men setter mer og mer pris på NRK. I høst synes jeg Folkeopplysning og Barnets beste alene har vært verdt lisenspengene. På den annen side kan jeg ikke forstå at dette ikke kan bakes inn i skatten som det meste annet. Må jo koste ganske mye å kreve inn disse pengene også?
![]() |
#25 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!Bake det inn i skatten, gjerne. Dersom alle hadde betalt hadde det dessuten ikke vært like mye å betale for alle. Ja, de aller, aller, aller fleste har tv, men slett ikke alle betaelr lisens. Og enkelte er direkte stolt av å snike seg unna. Det synes jeg er kvalmende egoistisk, rett og slett.
![]() |
#26 |
|
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!Jeg ser poenget med å ta lisensen over skatten, men utover det betaler jeg med glede som det er nå også. Vi bruker NRK Super en hel del, og ser flere programmer på NRK 1 også. Bruker også en del nett-TV. Fine greier!
![]() |
#27 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!Jeg har ingen problemer med å betale som i dag altså. (avtalegori er fine greier)
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!Enig med det, det blir for dumt. Jeg fikk en gang en sånn inspektør på døren, da jeg hadde kjøpt ny TV (fordi jeg flyttet for meg selv) og butikken tydeligvis ikke hadde meldt inn eller hvordan det nå var, så han hadde peilet meg inn og ringte på. Han hadde nok ikke forventet reaksjonen min, jeg ble jo så glad for at han kom så jeg kunne gjøre opp for meg.
![]() |
#29 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velanvendte lisenspenger!
Men samtidig - det er mulighet i dag til å stoppe at man kan se det fritt siden det analoge bakkenettet er stengt. Da kan man egentlig ha full kontroll på hvem som skal ha det, og sett slik burde det også vært en mulighet for å "reservere" seg mot det.
![]() |
#30 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
NAV (sosial) betaler ganske mange lisenser, for å seie det mildt.
![]() |
#31 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
? Jeg fikk beskjed om at TV-lisensen kunne jeg ikke få hjelp til, fordi det ikke gikk under "nødvendig livsopphold".
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|