|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva boikotter du?
For meg er pelsdyroppdrett unødvendig. Å bruke pels/skinn fra dyr der vi også kan spise kjøttet er mer akseptabelt for meg. Jeg vil påstå at en sau som går ute det meste av sommeren har hatt et bedre liv enn en mink som lever i et lite bur.
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for at jeg til nå ikke har hatt dårlig samvittighet over at jeg spiser kyllingkjøtt. Kan noen informere litt? Gjerne om Prior - jeg har fulgt for dårlig med her. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva boikotter du?Jeg boikotter en lokal "Name it" butikk. Daglig leder der (vet ikke om hun er det lenger) utviste særdeles dårlig service ovenfor meg en gang, for en del år tilbake - og jeg banna på at jeg ikke skulle sette mine bein der igjen. Det har jeg heller ikke gjort. I grunn har jeg spart en del på det, for jeg var ivrig stamkunde.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Uten å ha fagkunnskap på området, antar jeg dessuten at rovdyr trives [enda] dårligere med å sitte i bur enn kyr og sauer trives med å holdes som tamdyr. Jeg også tro at flokkdyr synes det er greiere å leve tett innpå artsfrender. Tam mink og rev er vel også mye mer lik de ville variantene, mens kyr, griser og sauer er avlet frem til å være tamdyr, det skulle jeg også tro gjør en del forskjell mht. trivsel?
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva boikotter du?Mat med MUK kjøper jeg ikke og jeg er sterkt i mot det. Ellers så er det vel ikke så mye jeg boikotter tror jeg.
|
|
|
#6 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Kan du si litt om hvorfor du er imot MUK?
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Nei, jeg synes ikke det er greit å holde rovdyr i små bur for matproduksjon heller. Domestiserte dyr som ku, sau, hest, gris og fjørfe er annerledes i mine øyne. Og mitt inntrykk er at det legges bare større og større vekt på dyrevelferd i Norge. Jeg har fulgt svineproduksjon i mange år, og det har skjedd store endringer bare de siste årene. Mange produsenter legger ned virksomheten nå, fordi det kreves større investeringer og ombygginger for å kunne oppfylle kravene som settes. Jeg har ikke dårlig samvittighet i forhold til å spise norsk kjøtt, bortsett fra kylling. Der er inntrykket mitt at det aksepteres for store påkjenninger for dyrene, for store tapstall osv.
Hvorfor i all verden er det trist? Må man gå i fakkeltog for å vise Ekte EngasjementTM? Har du dokumentasjon på at det er en aksjonsform som fører til endring? Og hvor går dette årlige fakkeltoget? Ikke i nærheten av der jeg bor i hvert fall.
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det foregår bla. i Stavanger, Oslo, Bergen og Trondheim. Står mer om det her.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|