Sv: Rot på jobbkjøkkenet
Skal fortelle hva jeg mener om saken:
Jeg er på teamet som hadde kjøkkenet denne uken, jeg har en bestemt dag. Gjorde som jeg skulle denne dagen. De andre på teamet har delvis vært borte noen dager, men det er ikke slik at jeg vet hvem som er hvor og hvor lenge borte - for vi jobber med ulike fag.
I går satte jeg på en maskin (utenom min "tur", siden den fra mitt team var borte og da faller jo ansvaret på de som er igjen).
i dag ble det klager på at det var så rotete, og at de som hadde kjøkkenvakt ikke hadde gjort det bra nok. Ble tatt opp på en ordentlig måte, uten at noen visste hvilket team som hadde ansvaret. mao ikke personlig. So far so good.
Så sier de som hadde ryddet opp at de hadde ikke orket å se på hvor rotete det var, så det hadde måttet ta et tak da de kom i dag morges. Da sa jeg at det hadde de jo ikke, de kunne jo sagt fra til en av oss på kjøkkenvakt. Det er ikke mitt problem at andre ikke orker å sitte på et kontor 30 m unna kjøkkenet og tenke på at det er rotete. De mente dog at det var bedre å rydde opp på vegne av de som ikke hadde gjort jobben, fordi det var så sytete og negativt å si til noen at det ikke var bra nok. Jeg mener det må være helt ok å si fra, såfremt det gjøres på en ok måte. Jeg gidder dog ikke å høre på snurting over at noen har måttet rydde uteom tur, når jeg gjerne hadde gjort det - hadde jeg visst at det hadde vært rotete og at den som i dag hadde ansvaret også var opptatt.