Re: Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?
Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.
Jeg var et tynt barn, og mat ble et sant mareritt på grunn av alt maset fra alle rundt meg. Jeg ble tvunget til å spise, og dermed lærte jeg aldri forskjell på mett/sulten. Jeg fikk aldri sjansen til å bli sulten.
Der har du meg også. Det ble lirket, lurt og overtalt i meg mat. Jeg klarer nå å kjenne når jeg er sulten, men det gjør meg ingenting å gå sulten, så jeg spiser mest etter klokka. Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelse, men jeg sliter litt sosialt med mat. Det sitter langt inne å spise lunsj med andre for eksempel. Hvis jeg spiser sunn mat, hvilket jeg foretrekker av helsemessige grunner, er det stort sett alltid noen som må kommentere det. Det er kanskje ikke vondt ment, men når man er opplært til at tynn ikke er fint så har man ikke så høy selvtillitt på det området. Det blir også slik at jeg nesten forspiser meg sammen med folk jeg ikke kjenner så godt for å liksom bevise at jeg spiser.
Nå skjønner jeg jo av denne tråden av noen (ikke noen, men enkelte mennesker) ikke ser at det kan være kjipt å være undervektig og automatisk tror at det er selvvalgt og et luksusproblem så da kan man vel skrive mange kommentarer på konto for ubetenksomhet.