Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 21:32   #12
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Du er ikke veldig flink til å sette deg inn i andres situasjon, kanskje?

Tja, hva skal man si. Du fikk positive tilbakemeldinger da du var overvektig. Der har jeg aldri vært, og jeg tror ikke det er vanlig, for å si det slik. Så: Right back at you!

At du får kommentarer flere ganger i uka på at du er for tynn, det er selvsagt helt forkastelig. Jeg står heller ikke på sidelinjen og heier på de som påstår at "tykke jenter er for ekte mannfolk" og lignende.

Du skriver bl.a. at "Jeg kan lese i tabloidene hver dag om hvor mye flottere det er med formfulle, ekte kvinner enn oss beinrangel.". Da lurer jeg litt på hvor du leser. Det jeg ser over alt, er hvordan man kan slanke seg, hvilke dietter som funker, etc. Samt, selvsagt, kun bilder av de perfekte og tynne. Og når du skriver "Joda, kroppen min passer inn små klesstørrelser. That´s it", så må jeg nesten le. Å finne klær er faktisk et helt jævlig vanskelig og tøft tema for mange overvektige. Man trenger ikke engang være veldig overvektig før det blir et problem, og man må over i "pluss-delen". Som svært ofte inneholder uformelige klær som man ser enda tykkere ut i.

Klær er slett ikke bare "that's it".

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Bare at den solidariteten går visst bare en vei.

Som sagt står jeg ikke og heier når folk slenger dritt til tynne mennesker. Jeg skriver at jeg syns det er forståelig at man kan trå litt feil i forsøk på å gi litt selvtillit til de som ikke er syltynne. Rett og slett rette opp inntrykket av at kun tynne jenter er verd å bry seg om. For tro det eller ei: Det inntrykket er ganske massivt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.